Mediterrane toonbank blikvanger in Delhaize Molière | RetailDetail

Mediterrane toonbank blikvanger in Delhaize Molière

Mediterrane toonbank blikvanger in Delhaize Molière
Foto: Delhaize

Op 100 meter van de oude supermarkt Molière in Elsene opende Delhaize een gloednieuwe winkel die met 2500 m² in verkoopoppervlakte bijna verdubbeld is. Dit moet een trendsetter worden voor vers.

Tapas en mezze

Een blikvanger in deze winkel is de toonbank die traditionele verse Mediterrane producten aanbiedt onder de merknaam “Daurigine”. Op het menu: vers versneden fijne charcuterie en kazen, aperitiefhapjes, tapas en mezze uit alle hoeken van het Mediterrane gebied (Italië, Spanje, Libanon, Marokko, Griekenland…), ultraverse traiteurschotels en bereiding van piadinas, pizza’s en pintxos voor een luxelunch. Het concept werd voor Delhaize ontwikkeld door Spaasfoods en beleeft hier zijn première. 

 

De supermarkt volgt verder de krachtlijnen van de nieuwste generatie winkels: dat betekent een focus op vers, met onder meer een artisanale beenhouwerij, visafdeling en sushistand. Ook gezondheid is een aandachtspunt met een negentigtal vegetarische en veganistische producten, en 75 referenties zonder gluten. Grote vitrineramen en lichtkoepels brengen daglicht binnen, de verlichting werkt op ledtechnologie, de kassazone omvat acht traditionele kassa’s en acht ‘pay towers’, de ruime ondergrondse parking heeft 234 plaatsen.

 

De inwoners van Elsene worden overigens wel verwend op supermarktgebied: eerder dit jaar vernieuwde Carrefour haar Market, die net als Delhaize Molière gelegen is aan de Steenweg op Waterloo, op wandelafstand. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.