Mediterrane toonbank blikvanger in Delhaize Molière | RetailDetail

Mediterrane toonbank blikvanger in Delhaize Molière

Mediterrane toonbank blikvanger in Delhaize Molière
Foto: Delhaize

Op 100 meter van de oude supermarkt Molière in Elsene opende Delhaize een gloednieuwe winkel die met 2500 m² in verkoopoppervlakte bijna verdubbeld is. Dit moet een trendsetter worden voor vers.

Tapas en mezze

Een blikvanger in deze winkel is de toonbank die traditionele verse Mediterrane producten aanbiedt onder de merknaam “Daurigine”. Op het menu: vers versneden fijne charcuterie en kazen, aperitiefhapjes, tapas en mezze uit alle hoeken van het Mediterrane gebied (Italië, Spanje, Libanon, Marokko, Griekenland…), ultraverse traiteurschotels en bereiding van piadinas, pizza’s en pintxos voor een luxelunch. Het concept werd voor Delhaize ontwikkeld door Spaasfoods en beleeft hier zijn première. 

 

De supermarkt volgt verder de krachtlijnen van de nieuwste generatie winkels: dat betekent een focus op vers, met onder meer een artisanale beenhouwerij, visafdeling en sushistand. Ook gezondheid is een aandachtspunt met een negentigtal vegetarische en veganistische producten, en 75 referenties zonder gluten. Grote vitrineramen en lichtkoepels brengen daglicht binnen, de verlichting werkt op ledtechnologie, de kassazone omvat acht traditionele kassa’s en acht ‘pay towers’, de ruime ondergrondse parking heeft 234 plaatsen.

 

De inwoners van Elsene worden overigens wel verwend op supermarktgebied: eerder dit jaar vernieuwde Carrefour haar Market, die net als Delhaize Molière gelegen is aan de Steenweg op Waterloo, op wandelafstand. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.