Meer Albert Heijn-filialen worden dementievriendelijk | RetailDetail

Meer Albert Heijn-filialen worden dementievriendelijk

Meer Albert Heijn-filialen worden dementievriendelijk

Supermarktketen Albert Heijn gaat meer winkels dementievriendelijk maken. Momenteel is dat al het geval met één filiaal in het Nederlandse Doorn, waar medewerkers worden opgeleid om met ouderen om te gaan.

Online trainingen

“Binnen de Albert Heijn gaan in ieder geval 100 van de 900 winkels dementievriendelijk worden. Dit zal voornamelijk gebeuren op de locaties waar meer dan 35 procent van de bevolking ouder is dan 65. Veel 65-plussers zijn uiteraard vitaal en gezond, maar er komen steeds meer dementerenden bij”, vertelt Nico Spierenburg, die als supermarktmanager in Doorn het project mee op poten zette. Momenteel is hij aan de slag in het filiaal in Leersum, dat hij in de toekomst ook dementievriendelijk wil maken.

 

Naast de uitbreiding van het project in de winkels komt er ook een samenwerking met Connexxion en de stichting Alzheimer Nederland. Samen zullen ze onder meer online trainingen ontwikkelen, die te vinden zullen zijn op het nieuwe platform Samendementievriendelijk.nl. Het project zal ten slotte ook samen met AH-directeur Cees van Vliet voorgesteld worden op de Europese top in Amsterdam, tijdens de conferentie ‘Living well with(out) dementia”.

 

Albert Heijn wil ook gaan samenwerken met het Ouderenfonds. Dankzij die samenwerking wil het één keer per jaar enkele duizenden ouderen een leuke dag bezorgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.