Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina | RetailDetail

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina

Melkmerk Joyvalle gaat op in Campina
Foto FrieslandCampina

Zuivelproducent FrieslandCampina wil de focus voortaan op één sterk melkmerk leggen: Joyvalle wordt geïntegreerd onder de Campina-paraplu.

 

Nieuwe verpakkingen

Met een duidelijk en onderscheidend melkassortiment wil FrieslandCampina meer waarde bieden aan de consumenten en de retailers. Vanuit deze overweging opteert het zuivelbedrijf voor één sterk merk dat het ten volle kan ondersteunen, luidt het in een persbericht. Dat merk is Campina. Voortaan zal het Campina-logo dan ook op de Joyvalle verpakkingen staan. De wijziging wordt tussen juni en september gecommuniceerd op de verpakkingen. Vanaf september staan de nieuwe CampinaJoyvalle-verpakkingen op het winkelschap.

 

Deze briks zullen de pluspunten van Campina en Joyvalle combineren, klinkt het: Campina staat voor Belgische weidemelk, duurzame landbouw en een faire melkprijs voor de boer. Joyvalle staat dan weer voor AA-melk met vitamine D-verrijking. In de praktijk is dat AA-label overigens zijn relevantie al een tijdje kwijt, omdat zo goed als alle melkbedrijven vandaag voldoen aan de kwaliteitsvereisten.

 

FrieslandCampina heeft in België vestigingen in Aalter, Bornem, Bree, Destelbergen, Genk en Lummen. In totaal werken er 1.500 personen. In 2017 bedroeg de omzet 984 miljoen euro.     

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.