A-merken bij Colruyt ook goedkoper dan bij Aldi

A-merken bij Colruyt ook goedkoper dan bij Aldi

A-merken bij Colruyt ook goedkoper dan bij Aldi
http://www.shutterstock.com/pic-314760776/stock-photo-skanderborg-denmark-september-6-2015-aldi-logo-on-a-facade-aldi-is-a-leading-global-discount-supermarket-chain-with-over-9-000-stores-in-18-countries.html?src=hCGqlWtkFTLe7ualLKd6KQ-1-27

Colruyt heeft zich altijd sterk gemaakt dat het steevast de laagste prijs biedt, maar sinds kort moet het ook voor A-merken concurreren met een discounter als Aldi. Dat lukt aardig, blijkt uit een steekproef.

“Colruyt is het aan zichzelf verplicht”

Uit een (weliswaar erg beperkte) steekproef van Het Laatste Nieuws blijkt echter dat Colruyt er ook in slaagt om goedkoper te zijn dan Aldi. Die kocht daarvoor veertien producten bij Aldi en Colruyt in het Oost-Vlaamse Lebbeke en constateerde dat de prijs van Colruyt voor elk product lager ligt dan bij Aldi.

 

“Dat ligt in de lijn van de verwachtingen: Colruyt garandeert zijn klanten altijd en overal de laagste prijzen van de streek, zowel voor nationale merken als voor huismerken. Het onderzoekje van Het Laatste Nieuws bevestigt dus enkel dat Colruyt z’n beloftes waarmaakt”, meent Stefan Van Rompaey, hoofdredacteur van RetailDetail Food. “Ook al verschenen een aantal A-merken aan bijzonder scherpe prijzen in de rekken bij Aldi, toch hebben we gezien dat Colruyt meteen de prijzen verlaagde waar dat nodig was.”

 

Dat wil echter niet zeggen dat Aldi niet van plan is om het aantal A-merken in de winkels verder uit te breiden. Belgische winkels moeten op dat vlak ook een inhaalbeweging maken: in Nederland worden er al gemiddeld veertig merkproducten verkocht en in Duitsland zijn er dat zelfs al meer dan honderd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.