Met de shuttlebus naar de Colruyt tijdens Dour Festival | RetailDetail

Met de shuttlebus naar de Colruyt tijdens Dour Festival

Met de shuttlebus naar de Colruyt tijdens Dour Festival
Foto: Shutterstock

De Colruyt-supermarkt in Dour legt shuttlebussen in tijdens het Dour Festival. Festivalgangers kunnen zo van het campingterrein naar de supermarkt, die tijdens het evenement een heuse festivalwinkel wordt.

 

10.000 festivalgangers per dag bij Colruyt

Tijdens het Dour Festival in juli krijgt de plaatselijke Colruyt-winkel gemiddeld 10.000 festivalgangers per dag over de vloer. Aangezien de camping dit jaar echter iets verder ligt dan gewoonlijk, op vier kilometer van de supermarkt, hebben Colruyt en Dour samen besloten om voor het eerst shuttlebussen in te leggen. Die brengt festivalgangers tijdens de festivalperiode gratis van het kampeerterrein naar de winkel en terug. De Colruyt-supermarkt in Dour wordt gedurende het jaarlijkse evenement ook getransformeerd tot een echte festivalwinkel met een bevoorradingszone.

 

Carlo Di Antonio, Waals Minister van Milieu en Mobiliteit en tevens grondlegger van het festival van Dour, heeft bovendien samen met Colruyt maatregelen getroffen om minder afval te hebben naar aanleiding van het festival.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.