Metro-CEO wil foodsector sneller digitaliseren | RetailDetail

Metro-CEO wil foodsector sneller digitaliseren

Metro-CEO wil foodsector sneller digitaliseren

Olaf Koch, de CEO van de Duitse Metro Group, wil de komende jaren sterk inzetten op de digitalisering van de foodsector. Volgens hem loopt die immers ver achter op dat vlak ten opzichte van andere sectoren.

Start-ups ondersteunen

Koch wijst erop dat er heel wat mogelijkheden zijn binnen de foodsector om te digitaliseren, maar dat handelaars momenteel nog te weinig het nut er van in zien. “Tot nu toe heeft nog niemand aan restaurateurs en cateringbedrijven kunnen uitleggen hoe digitalisering hun zaak kan helpen”, zegt hij aan het Duitse Handelsblatt.

 

Hij gelooft dan ook dat Metro op dat vlak een belangrijke rol kan spelen, omdat die handelaars bij de belangrijkste klanten van het bedrijf zijn. De komende jaren wil Metro dan ook dertig start-ups steunen die moeten zorgen voor de digitalisering van de foodservicehandel. Daarnaast gaat Metro ook investeren in bedrijven die al iets verder staan in hun ontwikkeling.

 

Koch gelooft dat Metro niet enkel financieel kan profiteren van de investeringen in die bedrijven, maar dat die ook zorgen voor een betere band met zijn klanten, omdat Metro zo bekend zou komen te staan als een bedrijf dat problemen kan oplossen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.