Metro-CEO wil foodsector sneller digitaliseren | RetailDetail

Metro-CEO wil foodsector sneller digitaliseren

Metro-CEO wil foodsector sneller digitaliseren

Olaf Koch, de CEO van de Duitse Metro Group, wil de komende jaren sterk inzetten op de digitalisering van de foodsector. Volgens hem loopt die immers ver achter op dat vlak ten opzichte van andere sectoren.

Start-ups ondersteunen

Koch wijst erop dat er heel wat mogelijkheden zijn binnen de foodsector om te digitaliseren, maar dat handelaars momenteel nog te weinig het nut er van in zien. “Tot nu toe heeft nog niemand aan restaurateurs en cateringbedrijven kunnen uitleggen hoe digitalisering hun zaak kan helpen”, zegt hij aan het Duitse Handelsblatt.

 

Hij gelooft dan ook dat Metro op dat vlak een belangrijke rol kan spelen, omdat die handelaars bij de belangrijkste klanten van het bedrijf zijn. De komende jaren wil Metro dan ook dertig start-ups steunen die moeten zorgen voor de digitalisering van de foodservicehandel. Daarnaast gaat Metro ook investeren in bedrijven die al iets verder staan in hun ontwikkeling.

 

Koch gelooft dat Metro niet enkel financieel kan profiteren van de investeringen in die bedrijven, maar dat die ook zorgen voor een betere band met zijn klanten, omdat Metro zo bekend zou komen te staan als een bedrijf dat problemen kan oplossen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.