Metro opent vestiging in Middelkerke | RetailDetail

Metro opent vestiging in Middelkerke

Metro opent vestiging in Middelkerke
Shutterstock

Horecagroothandel Metro opent eind maart zijn elfde vestiging in België. Dan opent een winkel in de Biezenstraat in Middelkerke. De groothandel moet dienen om de volledige kustregio te bedienen.

 

Extra Noordzeeproducten

De nieuwe vestiging van 2.000 m² zal de nadruk leggen op verse producten, droge voeding en non-food voor de horecaprofessional. Het aanbod wordt daarnaast aangevuld met een breed assortiment Noordzeeproducten. Er wordt ook samengewerkt met NorthSeaChefs, een organisatie die door enkele professionele koks werd opgericht om minder bekende vissoorten onder de aandacht te brengen.

 

Middelkerke moet dan ook de uitvalsbasis worden van Metro voor heel de kust, in combinatie met de bestaande delivery-diensten. Net als in de andere vestigingen van Metro zal het personeel in de winkel uitsluitend bestaan uit mensen met horecaervaring, die daardoor klanten beter moeten kunnen helpen. In tegenstelling tot bij zusterketen Makro hebben particulieren geen toegang tot de winkels van Metro.

 

“Al meer dan 15 jaar gaan we in dialoog met de Belgische horecaprofessionals en ondersteunen we hen in het succesvol uitbaten van een eigen zaak. De combinatie van deze elfde winkel aan de kust met onze groeiende delivery-oplossingen zorgt ervoor dat we nu ook in onze badsteden dichter bij onze klanten kunnen staan. Het is een mooi nieuw hoofdstuk in ons voortdurend expansieverhaal”, zegt Vincent Nolf, CEO van Makro/Metro België over de komst van de nieuwste vestiging.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.