Metro test instore groenteserre | RetailDetail

Metro test instore groenteserre

Metro test instore groenteserre
Foto: Merav Maroody

In Berlijn heeft Metro Cash & Carry een pilootproject opgezet in samenwerking met foodstart-up Infarm. Want wat is er verser dan kruiden en groenten die in de winkel zelf geteeld worden? 

 

Lagere ecologische voetafdruk

Metro kweekt kruiden en bladgroenten in een serre van 5m², die gewoon op de winkelvloer staat. De groenten worden geteeld op water, verrijkt met voedingsstoffen en verlicht met aangepaste lampen. Dit zogenaamde hydroponics-systeem is schoon, genereert goede opbrengsten en is erg geschikt voor kleinschalig gebruik. De verticale opstelling laat toe om ruimte te besparen. 


Klanten van deze winkel kunnen dus superverse groenten kopen die nooit in aanraking kwamen met pesticiden. De ecologische voetafdruk van Metro daalt bovendien, omdat de producten niet vervoerd worden. 


Het pilootproject loopt sinds november en klanten uit de gastronomie zijn enthousiast over de unieke volle smaak van de groenten, zegt store manager Frank Niemann. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.