Metro test instore groenteserre | RetailDetail

Metro test instore groenteserre

Metro test instore groenteserre
Foto: Merav Maroody

In Berlijn heeft Metro Cash & Carry een pilootproject opgezet in samenwerking met foodstart-up Infarm. Want wat is er verser dan kruiden en groenten die in de winkel zelf geteeld worden? 

 

Lagere ecologische voetafdruk

Metro kweekt kruiden en bladgroenten in een serre van 5m², die gewoon op de winkelvloer staat. De groenten worden geteeld op water, verrijkt met voedingsstoffen en verlicht met aangepaste lampen. Dit zogenaamde hydroponics-systeem is schoon, genereert goede opbrengsten en is erg geschikt voor kleinschalig gebruik. De verticale opstelling laat toe om ruimte te besparen. 


Klanten van deze winkel kunnen dus superverse groenten kopen die nooit in aanraking kwamen met pesticiden. De ecologische voetafdruk van Metro daalt bovendien, omdat de producten niet vervoerd worden. 


Het pilootproject loopt sinds november en klanten uit de gastronomie zijn enthousiast over de unieke volle smaak van de groenten, zegt store manager Frank Niemann. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.