Mijlpaal voor Dirk van den Broek-formule

Mijlpaal voor Dirk van den Broek-formule
Supermarktketen Dirk van den Broek heeft vrijdag de opening van de honderste vestiging van het supermarktbedrijf gevierd. De opening gebeurde door de oprichter van het concern, de 88-jarige Dirk van den Broek senior.

Tweede honderdste vestiging

Officieel ging de honderdste vestiging al eerder in Leusden open, maar omdat deze vestiging in Amsterdam zit, is deze gekozen voor het feestje. Voormalig melkman Dirk van den Broek opende in Amsterdam in de Tweede Wereldoorlog een eigen winkeltje en bouwde dat later uit tot wat beschouwd wordt als de eerste supermarkt van Nederland. Daarna speelde hij een belangrijke rol in de strijd om het afschaffen van de verticale prijsbinding, waardoor discount in Nederland mogelijk werd.

 

Sindsdien is het concern snel gegroeid naar inmiddels 101 vestigingen. Deze werken onder verschillende formules, met ook nog Bas van der Heijden en Digros. Daarnaast beschikt het bedrijf onder de naam D-Reizen nog over de grootste keten van reisbureaus in Nederland en is de onderneming actief van de drogisterijen van Dirx en de slijterijen van Dirck III. Enkele jaren geleden fuseerde het Dirk-concern met het familiebedrijf achter Dekamarkt.

 

De nieuwe winkel in Amsterdam is gevestigd in de buurt van opleidingscentrum ROC, waar intensief mee gaat worden samengewerkt. De winkel is ingericht volgens het nieuwe concept dat onlangs in Amersfoort debuteerde. De komende jaren worden wordt dit concept gefaseerd uitgerold, zegt oprationeel directeur Aart van Haren tegen Levensmiddelenkrant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top