Mijlpaal voor Dirk van den Broek-formule

Mijlpaal voor Dirk van den Broek-formule
Supermarktketen Dirk van den Broek heeft vrijdag de opening van de honderste vestiging van het supermarktbedrijf gevierd. De opening gebeurde door de oprichter van het concern, de 88-jarige Dirk van den Broek senior.

Tweede honderdste vestiging

Officieel ging de honderdste vestiging al eerder in Leusden open, maar omdat deze vestiging in Amsterdam zit, is deze gekozen voor het feestje. Voormalig melkman Dirk van den Broek opende in Amsterdam in de Tweede Wereldoorlog een eigen winkeltje en bouwde dat later uit tot wat beschouwd wordt als de eerste supermarkt van Nederland. Daarna speelde hij een belangrijke rol in de strijd om het afschaffen van de verticale prijsbinding, waardoor discount in Nederland mogelijk werd.

 

Sindsdien is het concern snel gegroeid naar inmiddels 101 vestigingen. Deze werken onder verschillende formules, met ook nog Bas van der Heijden en Digros. Daarnaast beschikt het bedrijf onder de naam D-Reizen nog over de grootste keten van reisbureaus in Nederland en is de onderneming actief van de drogisterijen van Dirx en de slijterijen van Dirck III. Enkele jaren geleden fuseerde het Dirk-concern met het familiebedrijf achter Dekamarkt.

 

De nieuwe winkel in Amsterdam is gevestigd in de buurt van opleidingscentrum ROC, waar intensief mee gaat worden samengewerkt. De winkel is ingericht volgens het nieuwe concept dat onlangs in Amersfoort debuteerde. De komende jaren worden wordt dit concept gefaseerd uitgerold, zegt oprationeel directeur Aart van Haren tegen Levensmiddelenkrant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Nutella eet Amerikaanse chocoladetak Nestlé op

17/01/2018

Nestlé heeft in Ferrero een koper gevonden voor zijn Amerikaanse chocolade-afdeling. Voor 2,4 miljard euro wordt de producent van Nutella de derde grootste chocoladeproducent ter wereld en kan Nestlé zich in de VS op gezondere producten gaan concentreren.

Komt er een verbod op energiedranken voor minderjarigen?

16/01/2018

Nederland stelt een onderzoek in naar energiedrankjes bij jongeren, nadat de Nederlandse Vereniging voor Kindergeneeskunde een verbod vroeg op de verkoop ervan aan minderjarigen. Ook in België wijzen artsen op de schadelijke effecten van zulke dranken.

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Back to top