Mijlpaal voor Dirk van den Broek-formule

Mijlpaal voor Dirk van den Broek-formule
Supermarktketen Dirk van den Broek heeft vrijdag de opening van de honderste vestiging van het supermarktbedrijf gevierd. De opening gebeurde door de oprichter van het concern, de 88-jarige Dirk van den Broek senior.

Tweede honderdste vestiging

Officieel ging de honderdste vestiging al eerder in Leusden open, maar omdat deze vestiging in Amsterdam zit, is deze gekozen voor het feestje. Voormalig melkman Dirk van den Broek opende in Amsterdam in de Tweede Wereldoorlog een eigen winkeltje en bouwde dat later uit tot wat beschouwd wordt als de eerste supermarkt van Nederland. Daarna speelde hij een belangrijke rol in de strijd om het afschaffen van de verticale prijsbinding, waardoor discount in Nederland mogelijk werd.

 

Sindsdien is het concern snel gegroeid naar inmiddels 101 vestigingen. Deze werken onder verschillende formules, met ook nog Bas van der Heijden en Digros. Daarnaast beschikt het bedrijf onder de naam D-Reizen nog over de grootste keten van reisbureaus in Nederland en is de onderneming actief van de drogisterijen van Dirx en de slijterijen van Dirck III. Enkele jaren geleden fuseerde het Dirk-concern met het familiebedrijf achter Dekamarkt.

 

De nieuwe winkel in Amsterdam is gevestigd in de buurt van opleidingscentrum ROC, waar intensief mee gaat worden samengewerkt. De winkel is ingericht volgens het nieuwe concept dat onlangs in Amersfoort debuteerde. De komende jaren worden wordt dit concept gefaseerd uitgerold, zegt oprationeel directeur Aart van Haren tegen Levensmiddelenkrant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top