Mijlpaal voor Dirk van den Broek-formule | RetailDetail

Mijlpaal voor Dirk van den Broek-formule

Mijlpaal voor Dirk van den Broek-formule
Supermarktketen Dirk van den Broek heeft vrijdag de opening van de honderste vestiging van het supermarktbedrijf gevierd. De opening gebeurde door de oprichter van het concern, de 88-jarige Dirk van den Broek senior.

Tweede honderdste vestiging

Officieel ging de honderdste vestiging al eerder in Leusden open, maar omdat deze vestiging in Amsterdam zit, is deze gekozen voor het feestje. Voormalig melkman Dirk van den Broek opende in Amsterdam in de Tweede Wereldoorlog een eigen winkeltje en bouwde dat later uit tot wat beschouwd wordt als de eerste supermarkt van Nederland. Daarna speelde hij een belangrijke rol in de strijd om het afschaffen van de verticale prijsbinding, waardoor discount in Nederland mogelijk werd.

 

Sindsdien is het concern snel gegroeid naar inmiddels 101 vestigingen. Deze werken onder verschillende formules, met ook nog Bas van der Heijden en Digros. Daarnaast beschikt het bedrijf onder de naam D-Reizen nog over de grootste keten van reisbureaus in Nederland en is de onderneming actief van de drogisterijen van Dirx en de slijterijen van Dirck III. Enkele jaren geleden fuseerde het Dirk-concern met het familiebedrijf achter Dekamarkt.

 

De nieuwe winkel in Amsterdam is gevestigd in de buurt van opleidingscentrum ROC, waar intensief mee gaat worden samengewerkt. De winkel is ingericht volgens het nieuwe concept dat onlangs in Amersfoort debuteerde. De komende jaren worden wordt dit concept gefaseerd uitgerold, zegt oprationeel directeur Aart van Haren tegen Levensmiddelenkrant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.