M&M’s niet langer in de McFlurry | RetailDetail

M&M’s niet langer in de McFlurry

M&M’s niet langer in de McFlurry

Snoepproducent Mars gaat M&M’s mogelijk niet langer verkopen in desserts bij fastfoodketens, in een poging om de consument minder suiker te laten eten. Zo verdwijnt het snoepje binnenkort onder andere van de menukaart bij McDonald’s.

Recepten aanpassen

Een aantal fastfoodketens bieden momenteel desserts aan op hun menukaart die M&M’s bevatten, zoals de McFlurry-ijsjes bij McDonald’s. Mars denkt er nu aan om daar mee op te houden, omdat de M&M’s ervoor zorgen dat de hoeveelheid suiker in die desserts sterk oploopt. Eén portie van zo’n dessert bevat zo al meer suiker dan de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid suikers.

 

Het bannen van M&M’s uit desserts is niet de enige oplossing die momenteel wordt bekeken bij Mars: het bedrijf is ook in gesprek met een aantal fastfoodketens om de recepten aan te passen, zodat de M&M’s misschien nog in beperkte mate kunnen toegevoegd worden.

 

De beslissing van Mars maakt deel uit van de belofte die het eerder al deed aan verschillende gezondheidsinstanties, waarin het beloofde om het aantal suikers in zijn producten terug te dringen om zo te voldoen aan de richtlijnen van de Wereldgezondheidsorganisatie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.