Moët Hennessy opent eerste eigen boetiek in Parijs | RetailDetail

Moët Hennessy opent eerste eigen boetiek in Parijs

Moët Hennessy opent eerste eigen boetiek in Parijs

Luxegroep LVMH heeft een eerste eigen boetiek geopend voor haar wijn- en drankafdeling, Moët Hennessy. Deze bevindt zich op de Charles de Gaulle-luchthaven in Parijs.

Eerste eigen winkel van het merk

Het ontwerp van de winkel is van Jean-Michel Wilmotte en is gericht op luxe, openheid, gezelligheid en een modern gevoel voor de klanten. Aan reizigers in elk geval geen gebrek, want "Les Caves Particulières" by Moët Hennessy is te vinden op een van de grootste luchthavens van Europa met meer dan 62 miljoen passagiers per jaar.

 

De nieuwe winkel zal zoveel mogelijk klanten proberen te verleiden door een brede waaier aan producten, met prijzen gaande van 34,5 euro tot meer dan 23.000 euro. De winkel van 50 m² is de eerste winkel ooit voor de keten en is dus ook een testproject om te zien hoe succesvol het concept kan zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.