Mobiele kassa’s bij Carrefour Express | RetailDetail

Mobiele kassa’s bij Carrefour Express

Mobiele kassa’s bij Carrefour Express
Carrefour Express Froissart

In de Europese wijk in Brussel opende Carrefour Express een vestiging van de nieuwste generatie. De gemakswinkel richt zich tot passanten en voorziet mobiele kassa’s om piekmomenten op te vangen.


On the go

Opvallend in het nieuwe winkelconcept is de ‘loungezone’, een gezellige ruimte met lage tafels, zetels en statafels. Er is gratis wifi, er zijn stopcontacten en USB-poorten om elektronische toestellen op te laden. Ook ter beschikking van de klanten: een koffieapparaat, een oven om pizza’s op te warmen, een microgolfoven om bereide gerechten op te warmen en een een machine om vers sinaasappelsap te maken (ter plaatse geperst). Bovendien vind je in deze zaak een smoothiemaker en een Pine-O-Matic die in 30 seconden automatisch een ananas schilt en in schijfjes snijdt.
 

De winkel heeft een oppervlakte van 280 m² en oogt overzichtelijk dank zij lage koelmeubels die een ruime keuze bieden aan 'food on the go': broodjes (ter plaatse bereid), verse dagsoep (zelf op te scheppen), Pizza van Mamma Roma, salades, bereide gerechten, voorgesneden groenten, sushi… Er is ook gebraden kip aan 't spit, kippenboutjes, ovengebakken aardappelen en ter plaatse gebakken brood en koffiekoeken.

 

Scannen met smartphone

Carrefour Express Froissart gaat bovendien voor technologische innovatie, met onder andere een ‘click & collect’ kiosk. Naast de traditionele kassa’s kan de klant op drukke momenten ook betalen aan een mobiele kassa. Een medewerker gaat dan bij de klanten die in de rij staan langs met een smartphone om de producten van de klant te scannen. De klant kan de aankopen betalen met een bankkaart via de betaalterminal die verbonden is met de smartphone.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.