Moederbedrijf Pizza Hut overtreft verwachtingen | RetailDetail

Moederbedrijf Pizza Hut overtreft verwachtingen

Moederbedrijf Pizza Hut overtreft verwachtingen
Shutterstock

Yum Brands, het moederbedrijf achter fastfoodketens als Pizza Hut, KFC en Taco Bell, heeft in het voorbije kwartaal de verwachtingen van analisten overtroffen. Dat heeft het met name te danken aan sterke prestaties bij Pizza Hut.

Eindelijk groei bij Pizza Hut

In het derde kwartaal steeg de omzet bij Yum Brands naar 1,44 miljard dollar (1,2 miljard euro), iets beter dan de verwachtingen van 1,39 miljard dollar en een stijging van 3% op vergelijkbare basis. Een jaar eerder werd er wel nog twee keer zoveel omzet gehaald, maar sindsdien heeft het bedrijf zijn Chinese activiteiten losgekoppeld. De nettowinst steeg van 218 miljoen dollar naar 418 miljoen dollar (360 miljoen euro).

 

Die stijging is met name te danken aan de goede prestaties bij Pizza Hut: de drie ketens wisten allemaal te groeien, maar Pizza Hut groeide nu met 1% (op vergelijkbare basis), na vijf kwartalen op rij met een krimp van de omzet. De opmars van Pizza Hut is goed nieuws voor het investeringsplan dat in april werd opgestart en dat in totaal 130 miljoen dollar (110 miljoen euro) moet kosten. Daarbij worden de restaurants verbeterd en stijgen de investeringen in marketing. Daarnaast komen er voor het einde van het jaar nog eens 14.000 nieuwe pizzakoeriers bij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.