Moederbedrijf Quorn groeit in moeilijke markt

Moederbedrijf Quorn groeit in moeilijke markt

Moederbedrijf Quorn groeit in moeilijke markt

Marlow Foods, het moederbedrijf van vleesvervanger Quorn, heeft in 2015 de omzet omhoog weten te trekken, ondanks de moeilijke omstandigheden op de markt. De winst daalde daarentegen wel.

Grote groeiplannen

De totale omzet van het bedrijf steeg met 5,2% van 150,3 miljoen pond in 2014 naar 158,1 miljoen pond (185 miljoen euro) in 2015. De winst viel echter terug van 25,2 miljoen pond  naar 17,2 miljoen pond (20 miljoen euro).

 

Marlow Foods is sinds november 2015 in handen van Monde Nissin Corporation, dat grote plannen heeft met Quorn. Zo werden de producten alvast gelanceerd in Spanje, Frankrijk en Italië en is het de bedoeling dat Quorn binnen tien jaar een omzet van een miljard dollar (900 miljoen euro) haalt.

 

Het kan daarbij alvast profiteren van de Brexit, want dankzij de zwakkere positie van de pond ten gevolgen van die beslissing, steeg de export van Quorn in de eerste helft van het jaar al met 15% ten opzichte van een jaar eerder. Bij Quorn vragen ze wel snel duidelijkheid over de toekomstige handelsakkoorden met de Europese Unie. Quorn verwacht dit jaar met 10% te groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.