Moederbedrijf Quorn groeit in moeilijke markt

Moederbedrijf Quorn groeit in moeilijke markt

Moederbedrijf Quorn groeit in moeilijke markt

Marlow Foods, het moederbedrijf van vleesvervanger Quorn, heeft in 2015 de omzet omhoog weten te trekken, ondanks de moeilijke omstandigheden op de markt. De winst daalde daarentegen wel.

Grote groeiplannen

De totale omzet van het bedrijf steeg met 5,2% van 150,3 miljoen pond in 2014 naar 158,1 miljoen pond (185 miljoen euro) in 2015. De winst viel echter terug van 25,2 miljoen pond  naar 17,2 miljoen pond (20 miljoen euro).

 

Marlow Foods is sinds november 2015 in handen van Monde Nissin Corporation, dat grote plannen heeft met Quorn. Zo werden de producten alvast gelanceerd in Spanje, Frankrijk en Italië en is het de bedoeling dat Quorn binnen tien jaar een omzet van een miljard dollar (900 miljoen euro) haalt.

 

Het kan daarbij alvast profiteren van de Brexit, want dankzij de zwakkere positie van de pond ten gevolgen van die beslissing, steeg de export van Quorn in de eerste helft van het jaar al met 15% ten opzichte van een jaar eerder. Bij Quorn vragen ze wel snel duidelijkheid over de toekomstige handelsakkoorden met de Europese Unie. Quorn verwacht dit jaar met 10% te groeien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.