Mona opent Puddingsalon in Amsterdam | RetailDetail

Mona opent Puddingsalon in Amsterdam

Mona opent Puddingsalon in Amsterdam

Mona heeft een tijdelijk puddingsalon geopend in Amsterdam, naar aanleiding van de "Nationale Toetjesdag" op 24 oktober. De pop-upwinkel is enkel deze week open aan de Overtoom, waar Mona 45 jaar geleden van start ging.

Nieuwe smaken

Consumenten kunnen naast het vernieuwde puddingassortiment ook twee nieuwe smaken proeven die aan het vaste assortiment worden toegevoegd: Kwarkpudding met Bosvruchtensaus en Spaanse Mandarijnpudding met Sinaasappelsaus.

 

Mona heeft samen met bijna 2500 consumenten nieuwe recepturen ontwikkeld voor de toetjes Griesmeelpudding, Chipolatapudding en Bitterkoekjespudding. De vernieuwde puddingen hebben een rijkere smaak en bevatten tot 25% minder suiker.

 

FrieslandCampina-dochter Mona bestaat sinds 1970 en brengt sinds 1993 iedere maand het Toetje van de Maand uit. Jaarlijks gaan er 155 miljoen toetjes over de toonbank: Nederlanders zijn hiermee de grootste eters van zuiveltoetjes ter wereld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.