Mondelez trekt met Milka naar Chinese markt | RetailDetail

Mondelez trekt met Milka naar Chinese markt

Mondelez trekt met Milka naar Chinese markt

Het Amerikaanse Mondelez is van plan om de Chinese chocolademarkt te bestormen met het merk Milka. Een interessante keuze, want Chinezen zijn op dit moment (nog) geen grote chocolade-eters.

 

12 verschillende smaken

China is momenteel nog grotendeels onontgonnen gebied voor chocoladebedrijven: gemiddeld eet een Chinese consument jaarlijks slechts 100 gram chocolade. In het Verenigd Koninkrijk is dat bijvoorbeeld acht kilo. Er is dus nog heel wat ruimte voor chocolademakers om hun stempel te drukken, maar tot nu toe is nog niemand daar echt in geslaagd.

 

Nu wil ook Mondelez een poging wagen met de lancering van Milka. Het wil daarbij twaalf verschillende producten van het merk lanceren, met ook speciale edities voor feestdagen. Dankzij een samenwerking met Alibaba wil het bovendien profiteren van de sterke opmars van e-commerce in China.

 

De keuze voor Milka is geen toeval: uit onderzoek van Mondelez is immers gebleken dat de Chinese consument de smaak van Milka wel kan appreciëren. De Chinese markt wordt momenteel gedomineerd door de merken Galaxy en Dove van Mars. Die hebben samen meer dan 25 procent marktaandeel in handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.