Mondelez trekt met Milka naar Chinese markt | RetailDetail

Mondelez trekt met Milka naar Chinese markt

Mondelez trekt met Milka naar Chinese markt

Het Amerikaanse Mondelez is van plan om de Chinese chocolademarkt te bestormen met het merk Milka. Een interessante keuze, want Chinezen zijn op dit moment (nog) geen grote chocolade-eters.

 

12 verschillende smaken

China is momenteel nog grotendeels onontgonnen gebied voor chocoladebedrijven: gemiddeld eet een Chinese consument jaarlijks slechts 100 gram chocolade. In het Verenigd Koninkrijk is dat bijvoorbeeld acht kilo. Er is dus nog heel wat ruimte voor chocolademakers om hun stempel te drukken, maar tot nu toe is nog niemand daar echt in geslaagd.

 

Nu wil ook Mondelez een poging wagen met de lancering van Milka. Het wil daarbij twaalf verschillende producten van het merk lanceren, met ook speciale edities voor feestdagen. Dankzij een samenwerking met Alibaba wil het bovendien profiteren van de sterke opmars van e-commerce in China.

 

De keuze voor Milka is geen toeval: uit onderzoek van Mondelez is immers gebleken dat de Chinese consument de smaak van Milka wel kan appreciëren. De Chinese markt wordt momenteel gedomineerd door de merken Galaxy en Dove van Mars. Die hebben samen meer dan 25 procent marktaandeel in handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.