Mondelez trekt ten strijde tegen kinderarbeid | RetailDetail

Mondelez trekt ten strijde tegen kinderarbeid

Mondelez trekt ten strijde tegen kinderarbeid

Voedingsproducent Mondelez International trekt samen met enkele partners ten strijde tegen de kinderarbeid bij cacaoproducenten. Het heeft onder andere Embode, een adviesbureau rond mensenrechten, ingeschakeld om onderzoek uit te voeren.

 

Oorzaken bestrijden

Embode voerde in opdracht van Mondelez International twee onafhankelijke onderzoeken uit rond de situatie in Ghana en Ivoorkust. Daaruit blijkt dat Embode tevreden is met de algemene aanpak van het programma Cocoa Life van Mondelez, dat als doel heeft om de situatie van cacaoboeren te verbeteren.

 

Adviesbureau Embode vraagt dan ook aan Mondelez om zijn huidige inspanningen verder te zetten, om zo ook in de toekomst het welzijn van het kind in die gemeenschappen te garanderen. Het heeft wel enkele aanbevelingen, om zo kinderarbeid nog verder terug te dringen. Zo vraagt het onderwijs nog meer te ondersteunen en vraagt het om meer samen te werken met de gemeenschappen, om de resultaten ook op lange termijn te waarborgen.

 

“We hechten veel belang aan de conclusies van Embode en we zullen hun aanbevelingen voor ons programma Cocoa Life dan ook zo snel mogelijk proberen uit te voeren”, zegt Cathy Pieters, directeur van het Cocoa Life-programma. “We gaan een nauwere band creëren met onze partners en de overheden om de bescherming van het kind verder te versterken, om de toegang tot het onderwijs te verbeteren en om de oorzaken voor kinderarbeid, zoals armoede, te bestrijden in de gemeenschappen in Ghana en Ivoorkust.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.