Mondelez trekt ten strijde tegen kinderarbeid | RetailDetail

Mondelez trekt ten strijde tegen kinderarbeid

Mondelez trekt ten strijde tegen kinderarbeid

Voedingsproducent Mondelez International trekt samen met enkele partners ten strijde tegen de kinderarbeid bij cacaoproducenten. Het heeft onder andere Embode, een adviesbureau rond mensenrechten, ingeschakeld om onderzoek uit te voeren.

 

Oorzaken bestrijden

Embode voerde in opdracht van Mondelez International twee onafhankelijke onderzoeken uit rond de situatie in Ghana en Ivoorkust. Daaruit blijkt dat Embode tevreden is met de algemene aanpak van het programma Cocoa Life van Mondelez, dat als doel heeft om de situatie van cacaoboeren te verbeteren.

 

Adviesbureau Embode vraagt dan ook aan Mondelez om zijn huidige inspanningen verder te zetten, om zo ook in de toekomst het welzijn van het kind in die gemeenschappen te garanderen. Het heeft wel enkele aanbevelingen, om zo kinderarbeid nog verder terug te dringen. Zo vraagt het onderwijs nog meer te ondersteunen en vraagt het om meer samen te werken met de gemeenschappen, om de resultaten ook op lange termijn te waarborgen.

 

“We hechten veel belang aan de conclusies van Embode en we zullen hun aanbevelingen voor ons programma Cocoa Life dan ook zo snel mogelijk proberen uit te voeren”, zegt Cathy Pieters, directeur van het Cocoa Life-programma. “We gaan een nauwere band creëren met onze partners en de overheden om de bescherming van het kind verder te versterken, om de toegang tot het onderwijs te verbeteren en om de oorzaken voor kinderarbeid, zoals armoede, te bestrijden in de gemeenschappen in Ghana en Ivoorkust.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.