Monoprix parodieert Amazon Go | RetailDetail

Monoprix parodieert Amazon Go

Monoprix parodieert Amazon Go

In een grappige video parodieert Monoprix (onderdeel van de groep Casino) het recente promofilmpje van Amazon Go. De Franse stadswinkelketen promoot zo haar thuisbezorgdienst, die al tien jaar bestaat.  

Levering aan huis

Bij Monoprix kun je al tien jaar lang de winkel verlaten zonder te betalen, betoogt het filmpje dat Monoprix gisteren online zette. “Over ten years ago, we were wondering, what would shopping look like…” zegt de commentaarstem in Engels met een dik aangezet Frans accent. De video volgt helemaal de sfeer en de stijl van de veelbesproken aankondiging die Amazon Go op 5 december publiceerde.

 

In het filmpje toont Monoprix hoe haar service “Livraison à domicile +” werkt: shoppers kunnen hun boodschappen gewoon bij de kassa achterlaten. De retailer brengt ze binnen de twee à drie uur (of op een gekozen tijdstip) aan huis. En dan pas betaal je. De dienst is zelfs gratis voor zwangere vrouwen en personen met een beperkte mobiliteit. Kortom, de winkel zonder wachtrijen bestaat dus al tien jaar, is de boodschap. Maar geniet vooral van de vele grappige verwijzingen naar Amazon Go in deze parodie. 

 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.