Mooie groei voor Wessanen in 2017 | RetailDetail

Mooie groei voor Wessanen in 2017

Mooie groei voor Wessanen in 2017
Wessanen

Wessanen heeft in 2017 zowel zijn winst als zijn omzet weten op te krikken. Ondanks een stijging van bijna 10% wist de producent van gezonde tussendoortjes wel net niet te voldoen aan de verwachtingen van analisten.

 

Sterke groei eigen merken

In 2017 kwam de omzet van Wessanen uit op 626 miljoen euro, een groei van 9,8%. Dat was iets onder de verwachtingen van analisten en vooral te wijten aan een kleinere groei in het vierde kwartaal, waarin de omzet met 4,1% steeg. Over het hele jaar haalde Wessanen een nettowinst van 36 miljoen euro, een sprong van 58%. Die sterke groei was wel voor een groot stuk te danken aan de overname van het Spaanse Biogran eind 2016.

 

De eigen merken groeiden in het voorbije boekjaar met 7,7% en ook in het huidige boekjaar wil Wessanen blijven inzetten op het uitbouwen van de eigen merken. Het kiest er daarom voor om minder huismerken te produceren voor winkelketens. “In 2017 groeiden onze eigen merken met 7,7%, waarbij veel van hen een tweecijferige groei kenden. Op vlak van huismerken en distributie kenden we een significante terugval, vanwege onze strategie om meer op onze eigen merken te focussen”, zegt CEO Christophe Barnouin.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.