Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar | RetailDetail

Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar

Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar

Voedingsbedrijf Wessanen heeft in de eerste helft van het boekjaar een groei van meer dan 8% gehaald. Voor het tweede kwartaal was er zelfs een groei van 8,5% ten opzichte van vorig jaar.

Profiteren van gezonde trend

Dankzij die groei kwam de omzet in het tweede kwartaal uit op 142,7 miljoen euro, ten opzichte van 131,5 miljoen euro een jaar eerder. De EBIT steeg van 6,9 miljoen euro naar 10,3 miljoen euro in het tweede kwartaal. Voor het volledige jaar mikt Wessanen op een autonome omzetgroei van 5 tot 7% en het wil dit jaar ook 8 tot 9 miljoen euro investeren.

 

“We blijven goed vooruitgang boeken in het uitvoeren van onze strategie en we hebben sterke groei en een hogere winstgevendheid weten te behalen”, zei CEO Christophe Barnouin. “Meer en meer consumenten willen overstappen naar gezondere en duurzamere voeding en wij bevinden ons op de goede plaats om op lange termijn van die trend te profiteren.”

 

Wessanen is de voorbije jaren sterk bezig geweest met de uitbreiding van zijn merken, vooral dan op de Britse markt. Zo kocht het onlangs nog Mrs Crimble’s, dat in het Verenigd Koninkrijk een belangrijk merk is op vlak van glutenvrije producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.