Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar | RetailDetail

Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar

Mooie groei voor Wessanen in eerste helft boekjaar

Voedingsbedrijf Wessanen heeft in de eerste helft van het boekjaar een groei van meer dan 8% gehaald. Voor het tweede kwartaal was er zelfs een groei van 8,5% ten opzichte van vorig jaar.

Profiteren van gezonde trend

Dankzij die groei kwam de omzet in het tweede kwartaal uit op 142,7 miljoen euro, ten opzichte van 131,5 miljoen euro een jaar eerder. De EBIT steeg van 6,9 miljoen euro naar 10,3 miljoen euro in het tweede kwartaal. Voor het volledige jaar mikt Wessanen op een autonome omzetgroei van 5 tot 7% en het wil dit jaar ook 8 tot 9 miljoen euro investeren.

 

“We blijven goed vooruitgang boeken in het uitvoeren van onze strategie en we hebben sterke groei en een hogere winstgevendheid weten te behalen”, zei CEO Christophe Barnouin. “Meer en meer consumenten willen overstappen naar gezondere en duurzamere voeding en wij bevinden ons op de goede plaats om op lange termijn van die trend te profiteren.”

 

Wessanen is de voorbije jaren sterk bezig geweest met de uitbreiding van zijn merken, vooral dan op de Britse markt. Zo kocht het onlangs nog Mrs Crimble’s, dat in het Verenigd Koninkrijk een belangrijk merk is op vlak van glutenvrije producten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).