M&S praat met nieuwe partners in Nederland | RetailDetail

M&S praat met nieuwe partners in Nederland

M&S praat met nieuwe partners in Nederland

De Britse warenhuisketen Marks & Spencer ziet brood in de opening van meer winkels in Nederland die alleen voedsel verkopen en  is hierover in gesprek met verschillende mogelijke partners.

Doelstelling: 250 nieuwe winkels wereldwijd

Dat zegt M&S-topman Marc Bolland in dagblad De Telegraaf. M&S is in Parijs op dit moment al bezig met de opening van een serie winkels die alleen voeding verkopen, concreet via franchising. "Dat doen we in Nederland nu ook bij een aantal BP-stations, maar we zijn in gesprek met partners die dat ook op andere locaties kunnen doen", aldus Bolland.

 

De operatie in Nederland maakt deel uit van een groter plan om de komende drie jaar wereldwijd 250 nieuwe winkels te openen. Dit zal vooral in het Midden-Oosten en Azie zijn, maar M&S ziet dus ook brood in de Nederlandse markt. De onderneming keerde anderhalf jaar geleden terug naar Nederland met een kleine vestiging in Amsterdam, die nu al tot de beter presterende winkels binnen het concern hoort. Recent kwam daar een compleet warenhuis in Den Haag bij, terwijl later een flagshipstore volgt aan het Overtoom in Amsterdam.

 

Ook de vestiging van M&S in Den Haag presteert goed. "In de eerste vijf weken kwamen daar al 350.000 klanten over de vloer, meer dan verwacht", stelt Bolland. Hij zegt zich overigens geen zorgen te maken over de komst van Hema naar Londen: "We zijn een volstrekt andere winkel met een ander assortiment. Maar het is leuk dat ze naar Londen komen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.