M&S praat met nieuwe partners in Nederland

M&S praat met nieuwe partners in Nederland

De Britse warenhuisketen Marks & Spencer ziet brood in de opening van meer winkels in Nederland die alleen voedsel verkopen en  is hierover in gesprek met verschillende mogelijke partners.

Doelstelling: 250 nieuwe winkels wereldwijd

Dat zegt M&S-topman Marc Bolland in dagblad De Telegraaf. M&S is in Parijs op dit moment al bezig met de opening van een serie winkels die alleen voeding verkopen, concreet via franchising. "Dat doen we in Nederland nu ook bij een aantal BP-stations, maar we zijn in gesprek met partners die dat ook op andere locaties kunnen doen", aldus Bolland.

 

De operatie in Nederland maakt deel uit van een groter plan om de komende drie jaar wereldwijd 250 nieuwe winkels te openen. Dit zal vooral in het Midden-Oosten en Azie zijn, maar M&S ziet dus ook brood in de Nederlandse markt. De onderneming keerde anderhalf jaar geleden terug naar Nederland met een kleine vestiging in Amsterdam, die nu al tot de beter presterende winkels binnen het concern hoort. Recent kwam daar een compleet warenhuis in Den Haag bij, terwijl later een flagshipstore volgt aan het Overtoom in Amsterdam.

 

Ook de vestiging van M&S in Den Haag presteert goed. "In de eerste vijf weken kwamen daar al 350.000 klanten over de vloer, meer dan verwacht", stelt Bolland. Hij zegt zich overigens geen zorgen te maken over de komst van Hema naar Londen: "We zijn een volstrekt andere winkel met een ander assortiment. Maar het is leuk dat ze naar Londen komen."

Tags: