Nafi Thiam nieuw gezicht van Alpro | RetailDetail

Nafi Thiam nieuw gezicht van Alpro

Nafi Thiam nieuw gezicht van Alpro
Shutterstock

Olympisch en wereldkampioen zevenkamp Nafi Thiam is voortaan het gezicht van sojaproducent Alpro. De link tussen een topsportster en gezonde voeding is snel gemaakt, en bovendien was Thiam al langer fan van het merk.

 

Drie jaar ambassadeur

Thiam wordt de komende drie jaar ambassadeur van het merk en debuteerde met de lancering van de ‘ontbijtgids’, een kookboek dat samen met de atlete werd samengesteld en waarin het belang van het ontbijt wordt onderstreept. “Ik was al erg lang fan van het merk, en toen ik benaderd werd door het bedrijf voelde het meteen goed,” zegt Thiam aan HLN. “Veel mensen hebben het vooroordeel dat je uit plantaardige voeding niet voldoende energie krijgt, maar ik denk dat ik het levende bewijs ben dat het tegendeel waar is.” 

 

“Het sportieve is voor ons eigenlijk niet het belangrijkste”, zegt countrydirector Steve Gelders volgens De Tijd. “Nafi is natuurlijk bekend via haar sport. Maar het is de manier waarop ze naast die sport naar buiten treedt, die ons heeft overtuigd. Hoe ze zich als persoon ontplooit.” Thiam heeft daarnaast het voordeel dat ze in beide landsdelen bekend en geliefd is en dat ze ook buiten België een bijzonder grote naam is geworden.

 

Voorlopig focust de samenwerking wel enkel op thuismarkt België, maar het is zeker niet onmogelijk dat Thiam binnenkort ook in het buitenland wordt ingezet als het boegbeeld van de plantaardige voeding.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.