Natuurwinkel zal flink groeien in 2014 | RetailDetail

Natuurwinkel zal flink groeien in 2014

Natuurwinkel zal flink groeien in 2014

De nieuwe eigenaars van Natudis zijn van plan om het aantal filialen van Natuurwinkel flink de hoogte in te laten gaan dit jaar. Tegen het einde van 2014 willen ze aan veertig winkels zitten.

Opnieuw aanknopen met expansie

Momenteel heeft Natuurwinkel 24 filialen in Nederland en de vijfentwintigste vestiging zal binnenkort haar deuren openen. Het plan van Vroegop, dat onlangs tot de aankoop kwam van het moederbedrijf van Natuurwinkel, is van plan om op het einde van dit jaar aan veertig filialen te komen. Het aantal filialen was de laatste jaren geslonken, nadat een deel ondernemers was overgestapt naar Ekoplaza.

 

Een reden voor het vertrek van enkele ondernemers was de lancering van het concept Gooodyfooods, maar die interne concurrentie is nu voorbij. "Gooodyfooods is in september vorig jaar opgeheven en geïntegreerd in de Natuurwinkels. Binnenkort gaat de 25e vestiging open. Eind dit jaar zitten we weer aan de veertig", zegt Natudis-directeur Petra van der Linden aan Distrifood.

 

Natudis werd midden vorige week overgenomen door Vroegop. Het bedrijf kreeg daarbij ook de bio-winkels van Natuurwinkel in handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.