Nederlanders snoepen de crisis weg

Nederlanders snoepen de crisis weg

2012 mag in Nederland een crisisjaar zijn geweest met dramatische gevolgen voor een aantal sectoren, toch ging snoepgoed nog nooit zo vlot over de toonbank als vorig jaar. De Nederlanders gaven niet minder dan 3,6 miljard euro uit aan chocolade, drop, nootjes, chips en koeken.

34 kilo per persoon

Volgens de NOS, dat zich baseerde op informatie van het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren, verorberde elke Nederlander gemiddeld 34 kilo snoep in 2012. Vooral chocolade, chips en pinda's vielen in de smaak. De tussendoorkoekjes bleken minder succes te hebben, mogelijk door het verminderde succes van Sonja Bakker, die de koekjes promootte.

 

De snoepsector doet het al jaren bijzonder goed: vijf jaar geleden was de totale omzet amper meer dan drie miljard euro. Snoepgoed is in Nederland zo'n 75.000 verkooppunten te verkrijgen, vooral in supermarkten en snoepwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top