Nederlanders snoepen de crisis weg | RetailDetail

Nederlanders snoepen de crisis weg

Nederlanders snoepen de crisis weg

2012 mag in Nederland een crisisjaar zijn geweest met dramatische gevolgen voor een aantal sectoren, toch ging snoepgoed nog nooit zo vlot over de toonbank als vorig jaar. De Nederlanders gaven niet minder dan 3,6 miljard euro uit aan chocolade, drop, nootjes, chips en koeken.

34 kilo per persoon

Volgens de NOS, dat zich baseerde op informatie van het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren, verorberde elke Nederlander gemiddeld 34 kilo snoep in 2012. Vooral chocolade, chips en pinda's vielen in de smaak. De tussendoorkoekjes bleken minder succes te hebben, mogelijk door het verminderde succes van Sonja Bakker, die de koekjes promootte.

 

De snoepsector doet het al jaren bijzonder goed: vijf jaar geleden was de totale omzet amper meer dan drie miljard euro. Snoepgoed is in Nederland zo'n 75.000 verkooppunten te verkrijgen, vooral in supermarkten en snoepwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.