Nederlanders snoepen de crisis weg | RetailDetail

Nederlanders snoepen de crisis weg

Nederlanders snoepen de crisis weg

2012 mag in Nederland een crisisjaar zijn geweest met dramatische gevolgen voor een aantal sectoren, toch ging snoepgoed nog nooit zo vlot over de toonbank als vorig jaar. De Nederlanders gaven niet minder dan 3,6 miljard euro uit aan chocolade, drop, nootjes, chips en koeken.

34 kilo per persoon

Volgens de NOS, dat zich baseerde op informatie van het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren, verorberde elke Nederlander gemiddeld 34 kilo snoep in 2012. Vooral chocolade, chips en pinda's vielen in de smaak. De tussendoorkoekjes bleken minder succes te hebben, mogelijk door het verminderde succes van Sonja Bakker, die de koekjes promootte.

 

De snoepsector doet het al jaren bijzonder goed: vijf jaar geleden was de totale omzet amper meer dan drie miljard euro. Snoepgoed is in Nederland zo'n 75.000 verkooppunten te verkrijgen, vooral in supermarkten en snoepwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.