Nederlanders snoepen de crisis weg

Nederlanders snoepen de crisis weg

2012 mag in Nederland een crisisjaar zijn geweest met dramatische gevolgen voor een aantal sectoren, toch ging snoepgoed nog nooit zo vlot over de toonbank als vorig jaar. De Nederlanders gaven niet minder dan 3,6 miljard euro uit aan chocolade, drop, nootjes, chips en koeken.

34 kilo per persoon

Volgens de NOS, dat zich baseerde op informatie van het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren, verorberde elke Nederlander gemiddeld 34 kilo snoep in 2012. Vooral chocolade, chips en pinda's vielen in de smaak. De tussendoorkoekjes bleken minder succes te hebben, mogelijk door het verminderde succes van Sonja Bakker, die de koekjes promootte.

 

De snoepsector doet het al jaren bijzonder goed: vijf jaar geleden was de totale omzet amper meer dan drie miljard euro. Snoepgoed is in Nederland zo'n 75.000 verkooppunten te verkrijgen, vooral in supermarkten en snoepwinkels.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top