Nederlanders snoepen de crisis weg

Nederlanders snoepen de crisis weg

2012 mag in Nederland een crisisjaar zijn geweest met dramatische gevolgen voor een aantal sectoren, toch ging snoepgoed nog nooit zo vlot over de toonbank als vorig jaar. De Nederlanders gaven niet minder dan 3,6 miljard euro uit aan chocolade, drop, nootjes, chips en koeken.

34 kilo per persoon

Volgens de NOS, dat zich baseerde op informatie van het Studiecentrum Snacks en Zoetwaren, verorberde elke Nederlander gemiddeld 34 kilo snoep in 2012. Vooral chocolade, chips en pinda's vielen in de smaak. De tussendoorkoekjes bleken minder succes te hebben, mogelijk door het verminderde succes van Sonja Bakker, die de koekjes promootte.

 

De snoepsector doet het al jaren bijzonder goed: vijf jaar geleden was de totale omzet amper meer dan drie miljard euro. Snoepgoed is in Nederland zo'n 75.000 verkooppunten te verkrijgen, vooral in supermarkten en snoepwinkels.

Tags: