Nederlandse bakkers gaan imago brood opkrikken | RetailDetail

Nederlandse bakkers gaan imago brood opkrikken

Nederlandse bakkers gaan imago brood opkrikken

De Nederlandse bakkers gaan in opdracht van de Nederlandse Vereniging voor Bakkerij proberen om het imago van brood op te krikken met een nieuwe campagne. Zo wil het de verkoop van brood aanzwengelen.

Mini-documentaires

Uit een onderzoek van het Nederlandse Bakkerij Centrum blijkt immers dat de laatste tijd steeds meer negatieve en tegenstrijdige informatie te horen is rond brood. Vooral jonge, hoogopgeleide vrouwen zouden daarom minder brood zijn gaan eten het laatste jaar.


Met de campagne 'Brood. Wat zit daarin?' willen de bakkers nu het verhaal van hun brood gaan vertellen, om van "broodtwijfelaars weer broodfans te maken". Verschillende wetenschappers, broodexperts, voedingsdeskundigen en bloggers gaan meewerken aan de campagne, die nog zeker tot het einde van dit jaar zal lopen.


Op de website van de campagne zullen dit jaar vier mini-documentaires te zien zijn over broodsoorten, energie, ingrediënten en de veelzijdigheid van brood. De eerste documentaire is momenteel al online te zien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.