Nederlandse bakkers gaan imago brood opkrikken

Nederlandse bakkers gaan imago brood opkrikken

De Nederlandse bakkers gaan in opdracht van de Nederlandse Vereniging voor Bakkerij proberen om het imago van brood op te krikken met een nieuwe campagne. Zo wil het de verkoop van brood aanzwengelen.

Mini-documentaires

Uit een onderzoek van het Nederlandse Bakkerij Centrum blijkt immers dat de laatste tijd steeds meer negatieve en tegenstrijdige informatie te horen is rond brood. Vooral jonge, hoogopgeleide vrouwen zouden daarom minder brood zijn gaan eten het laatste jaar.


Met de campagne 'Brood. Wat zit daarin?' willen de bakkers nu het verhaal van hun brood gaan vertellen, om van "broodtwijfelaars weer broodfans te maken". Verschillende wetenschappers, broodexperts, voedingsdeskundigen en bloggers gaan meewerken aan de campagne, die nog zeker tot het einde van dit jaar zal lopen.


Op de website van de campagne zullen dit jaar vier mini-documentaires te zien zijn over broodsoorten, energie, ingrediënten en de veelzijdigheid van brood. De eerste documentaire is momenteel al online te zien.

Tags: