Nederlandse bioproducent A.C. Hartman in handen Belgische The Fruit Farm Group | RetailDetail

Nederlandse bioproducent A.C. Hartman in Belgische handen

Nederlandse bioproducent A.C. Hartman in Belgische handen
Shutterstock

The Fruit Farm Group van de Belgische landbouwondernemer Hein Deprez heeft het Nederlandse A.C. Hartman overgenomen. Dat is een producent van biologische glastuinbouwproducten en een belangrijke leverancier van Albert Heijn.

Grootste in Nederland

A.C. Hartman werd in 1948 opgericht en beschikt momenteel over 72 hectare glastuinbouwgrond, wat de komende jaren nog wordt uitgebreid naar 110 hectare. Zo wordt het meteen ook een van de grootste glastuinbouwbedrijven in Nederland. Het heeft momenteel al een marktaandeel van 30% en is zo de grootste biologische teler van Nederland. In 2015 haalde het een omzet van 27,3 miljoen euro en een winst van 1,6 miljoen euro.

 

Het bedrijf teelt op biologische wijze verschillende groenten en heeft al lange tijd een exclusieve samenwerking met supermarktketen Albert Heijn, waar het komkommers, paprika’s, zoetpuntpaprika’s, pepers, aubergines, cherry- en trostomaatjes levert. The Fruit Farm Group werd in 2014 afgesplitst van Univeg, dat zelf onlangs opging in groente- en fruitconcern Greenyard, waar Hein Deprez ook grootaandeelhouder is. Met The Fruit Farm Group baat Deprez verschillende fruitplantages uit in Europa, Afrika en Zuid-Amerika.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.