Nederlandse eigenaar pompt 20 miljoen euro in Palm

Nederlandse eigenaar pompt 20 miljoen euro in Palm

Nederlandse eigenaar pompt 20 miljoen euro in Palm

Eigenaar Bavaria investeert twintig miljoen euro in de modernisering van de Palm-brouwerij in Steenhuffel. Eerder trokken de Nederlanders ook al 2,3 miljoen euro uit voor de brouwerij van zustermerk Rodenbach in Roeselare.

“Tijd voor iets ambers”

Palm, met 31,2 miljoen consumpties per jaar het meest verkochte amberbier in de Benelux, krijgt deze maand een nieuwe verpakking: eigentijdser ‑ lees: strakker en eenvoudiger ‑ maar mét behoud van de typische elementen (het Palm-paard, de lauwerkrans) en de herkenbare kleurencombinatie (groen/rood). De nieuwe slogan “Tijd voor iets ambers” moet dat alles kracht bij zetten.

 

Tegelijk investeert de nieuwe eigenaar, de Nederlandse brouwersfamilie Swinkels, twintig miljoen euro in de brouw-, gisting- en lageringsinfrastructuur. Zo moet die binnen het wereldwijde distributienetwerk van Bavaria verder groeien. “In het afgelopen jaar zijn de bieren van Palm Belgian Craft Brewers reeds in een tiental extra landen succesvol geïntroduceerd. Verdere groei is dus de ambitie, ook voor het merk Palm dat in haar thuismarkten België en Nederland zeker haar positie kan versterken maar die rol is ook weggelegd voor de nieuwe exportlanden”, zo luidt het in het persbericht.

 

Ook verkoop Rodenbach aanzwengelen

Eerder dit jaar herlanceerde Palm Belgian Craft Brewers ook al zijn andere bieren: Rodenbach, Brugge Tripel en Cornet. Ook dat ging gepaard met een fikse investering: de Nederlanders pompten toen 2,3 miljoen euro in de brouwinstallaties van zustermerk Rodenbach in Roeselare. Daar komt een nieuwe filtratielijn en een nieuw waterbehandelingssysteem, terwijl ook de afvullijnen vernieuwd worden.

 

De groep heeft de ambitie om de verkoop van Rodenbach met de helft te doen toenemen. Vandaag gaat het om circa 40.000 hectoliter.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.