Nederlandse supermarkten hernieuwen strijd om consument | RetailDetail

Nederlandse supermarkten hernieuwen strijd om consument

Nederlandse supermarkten hernieuwen strijd om consument

Nederlandse supermarkten zijn sinds enkele weken opnieuw verwikkeld in een hevige prijzenslag. Vooral Albert Heijn en Jumbo gaan daarbij de strijd aan met elkaar en dat leidt soms tot grote prijsverlagingen.

33 miljard euro aan boodschappen

Volgens Thijs van der Tuin van Inprijsverhoogd.nl zijn de voorbije week de prijzen van honderden producten verlaagd. Daarbij pakt vooral Jumbo groots uit, met paginagrote advertenties die prijzen vergelijken met Albert Heijn.

 

Ook lokaal wordt de concurrentie de laatste weken heviger: "In Hilversum had een Jumbo-ondernemer een kar van Albert Heijn staan en ernaast een van Jumbo, met kassabonnen erbij. Dat werd een relletje: AH eiste die kar terug. Dat is het spel dat ze spelen", zegt Erik Hemmes van Trade Marketing Services aan het AD.

 

Nederlanders geven elk jaar ongeveer 33 miljard euro uit aan boodschappen en de laagste prijs hebben is duidelijk nog steeds de geliefkoosde strategie van supermarktketens om klanten naar hun winkel te lokken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.