Nespresso stopt samenwerking met Bijenkorf | RetailDetail

Nespresso stopt samenwerking met Bijenkorf

Nespresso stopt samenwerking met Bijenkorf

Koffiemaker Nespresso heeft besloten om zijn vestigingen in de warenhuizen van de Bijenkorf te sluiten. Sinds 2006 werd de koffie van Nespresso er verkocht, maar begin volgend jaar zullen alle vestigingen verdwenen zijn.

Inzetten op eigen winkels

"De Bijenkorf gaf ons een platform om met onze doelgroep in contact te komen. Ze hebben ons groot deel van de huidige consumenten aangereikt. Maar de afgelopen jaren zijn experimenten gedaan met eigen winkels en daar gaan we mee door", verklaart topman Mark Ruijgrok de beslissing om de verkooppunten te sluiten aan De Telegraaf. Hij voegt er wel aan toe dat er in de toekomst nog nieuwe samenwerkingen met de Bijenkorf mogelijk zijn.

 

Nespresso gaat in de toekomst dan ook de focus leggen op de opening van eigen winkels. Vorige week werd bijvoorbeeld een filiaal geopend aan de Oudegracht in Utrecht, de komende maanden zullen er nog eens vijf vestigingen de deuren openen.

 

Het bedrijf legt in zijn winkels niet de nadruk op verkoop, maar wel op de ervaring: klanten moeten er voor alles kunnen proeven. "Het moet een zintuiglijke beleving worden. Offline is echt nodig. We zien heel duidelijk de behoefte naar meer tastbaarheid. Het is wel heel afstandelijk als onze koffie alleen online wordt aangeboden, dan mis je een deel van de emotie."

 

Nespresso is daarmee een voortrekker bij de verschuiving van het imago van koffie, dat meer en meer mikt op een publiek dat koffie als levensstijl ziet. Nederlanders kopen dan ook steeds vaker koffie in kleine porties, in plaats van in bulk. Op dat vlak is Senseo nog steeds marktleider met 31 procent, op de hielen gevolgd door Nespresso met 27 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.

Jumbo Groep Holding stelt nieuwe directieleden aan

11/07/2018

Jumbo Groep Holding, het bedrijf achter supermarktketen Jumbo, maakte vandaag een aantal wissels bekend in de eigen directie. Jumbo België krijgt Peter Isaac als algemeen directeur, La Place neemt afscheid van Bart van den Nieuwenhof.

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.