Nespresso zet RFID in bij nieuwe Boutique

Nespresso zet RFID in bij nieuwe Boutique

Koffiemerk Nespresso heeft in Amstelveen een nieuw koffieconcept gelanceerd, dat is gebaseerd op RFID-technologie. In de nieuwe Nespresso Boutique kunnen klanten zelf hun favoriete capsules selecteren, scannen en afrekenen.

Primeur voor Nederland

De vestiging van Nespresso Boutique opende woensdag de deuren in winkelcentrum Stadshart in Amstelveen. Alle etuis van Nespresso in de zogenoemde Self Selection Wall zijn voorzien van een Radio Frequency Identification-label. Daardoor wordt het mogelijk de producten van afstand te herkennen, te scannen en af te rekenen. Bezoekers moeten daarvoor wel geregistreerd zijn. Nespresso denkt het leven van klanten met de zelfbedieningsmuur te vergemakkelijken.

 

De winkel is volledig ingericht op service: zo zijn er koffieexperts aanwezig die klanten helpen hun eigen "grand cru" samen te stellen en zijn de nodige machines en andere aanverwante producten te koop. Volgens Nespresso betreft het een nieuwe generatie winkels, die voor het eerst wordt getoond in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top