Nespresso zet RFID in bij nieuwe Boutique

Nespresso zet RFID in bij nieuwe Boutique

Koffiemerk Nespresso heeft in Amstelveen een nieuw koffieconcept gelanceerd, dat is gebaseerd op RFID-technologie. In de nieuwe Nespresso Boutique kunnen klanten zelf hun favoriete capsules selecteren, scannen en afrekenen.

Primeur voor Nederland

De vestiging van Nespresso Boutique opende woensdag de deuren in winkelcentrum Stadshart in Amstelveen. Alle etuis van Nespresso in de zogenoemde Self Selection Wall zijn voorzien van een Radio Frequency Identification-label. Daardoor wordt het mogelijk de producten van afstand te herkennen, te scannen en af te rekenen. Bezoekers moeten daarvoor wel geregistreerd zijn. Nespresso denkt het leven van klanten met de zelfbedieningsmuur te vergemakkelijken.

 

De winkel is volledig ingericht op service: zo zijn er koffieexperts aanwezig die klanten helpen hun eigen "grand cru" samen te stellen en zijn de nodige machines en andere aanverwante producten te koop. Volgens Nespresso betreft het een nieuwe generatie winkels, die voor het eerst wordt getoond in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top