Nespresso zet RFID in bij nieuwe Boutique

Nespresso zet RFID in bij nieuwe Boutique

Koffiemerk Nespresso heeft in Amstelveen een nieuw koffieconcept gelanceerd, dat is gebaseerd op RFID-technologie. In de nieuwe Nespresso Boutique kunnen klanten zelf hun favoriete capsules selecteren, scannen en afrekenen.

Primeur voor Nederland

De vestiging van Nespresso Boutique opende woensdag de deuren in winkelcentrum Stadshart in Amstelveen. Alle etuis van Nespresso in de zogenoemde Self Selection Wall zijn voorzien van een Radio Frequency Identification-label. Daardoor wordt het mogelijk de producten van afstand te herkennen, te scannen en af te rekenen. Bezoekers moeten daarvoor wel geregistreerd zijn. Nespresso denkt het leven van klanten met de zelfbedieningsmuur te vergemakkelijken.

 

De winkel is volledig ingericht op service: zo zijn er koffieexperts aanwezig die klanten helpen hun eigen "grand cru" samen te stellen en zijn de nodige machines en andere aanverwante producten te koop. Volgens Nespresso betreft het een nieuwe generatie winkels, die voor het eerst wordt getoond in Nederland.

Tags: