Nespresso zet RFID in bij nieuwe Boutique | RetailDetail

Nespresso zet RFID in bij nieuwe Boutique

Nespresso zet RFID in bij nieuwe Boutique

Koffiemerk Nespresso heeft in Amstelveen een nieuw koffieconcept gelanceerd, dat is gebaseerd op RFID-technologie. In de nieuwe Nespresso Boutique kunnen klanten zelf hun favoriete capsules selecteren, scannen en afrekenen.

Primeur voor Nederland

De vestiging van Nespresso Boutique opende woensdag de deuren in winkelcentrum Stadshart in Amstelveen. Alle etuis van Nespresso in de zogenoemde Self Selection Wall zijn voorzien van een Radio Frequency Identification-label. Daardoor wordt het mogelijk de producten van afstand te herkennen, te scannen en af te rekenen. Bezoekers moeten daarvoor wel geregistreerd zijn. Nespresso denkt het leven van klanten met de zelfbedieningsmuur te vergemakkelijken.

 

De winkel is volledig ingericht op service: zo zijn er koffieexperts aanwezig die klanten helpen hun eigen "grand cru" samen te stellen en zijn de nodige machines en andere aanverwante producten te koop. Volgens Nespresso betreft het een nieuwe generatie winkels, die voor het eerst wordt getoond in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.