Nespresso zet RFID in bij nieuwe Boutique | RetailDetail

Nespresso zet RFID in bij nieuwe Boutique

Nespresso zet RFID in bij nieuwe Boutique

Koffiemerk Nespresso heeft in Amstelveen een nieuw koffieconcept gelanceerd, dat is gebaseerd op RFID-technologie. In de nieuwe Nespresso Boutique kunnen klanten zelf hun favoriete capsules selecteren, scannen en afrekenen.

Primeur voor Nederland

De vestiging van Nespresso Boutique opende woensdag de deuren in winkelcentrum Stadshart in Amstelveen. Alle etuis van Nespresso in de zogenoemde Self Selection Wall zijn voorzien van een Radio Frequency Identification-label. Daardoor wordt het mogelijk de producten van afstand te herkennen, te scannen en af te rekenen. Bezoekers moeten daarvoor wel geregistreerd zijn. Nespresso denkt het leven van klanten met de zelfbedieningsmuur te vergemakkelijken.

 

De winkel is volledig ingericht op service: zo zijn er koffieexperts aanwezig die klanten helpen hun eigen "grand cru" samen te stellen en zijn de nodige machines en andere aanverwante producten te koop. Volgens Nespresso betreft het een nieuwe generatie winkels, die voor het eerst wordt getoond in Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.