Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO | RetailDetail

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO
Nestlé

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

20 jaar ervaring bij Nestlé

Michel Mersch werkt sinds 1998 bij Nestlé en was voorheen 'business executive officer' bij de takken Professional, France en Belgilux. Nu krijgt hij dus de leiding over de Belgische en Luxemburgse activiteiten van de groep. Eerst ging hij aan de slag bij Nestlé als keyaccountmanager bij Nestlé Belgilux, tussen 2001 en 2005 had hij de leiding over de ontbijtgranendivisie in België en Luxemburg.

 

Hij volgt als CEO Alexander von Maillot op, die in Zwitserland bij Nestlé aan de slag zal gaan als hoofd van de confectionery strategic business unit. Von Maillot vervoegde Nestlé in 1996 en voerde sindsdien verschillende functies uit in Duitsland, Tsjechië, Frankrijk, België en Luxemburg. Beide heren gaan vanaf 1 februari 2018 aan de slag in hun nieuwe functie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.