Nestlé denkt aan overname Hain Celestial | RetailDetail

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial
Hain Celestial

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Eerste gesprekken

Met de overname wil Nestlé een volgende stap zetten op de markt van de gezonde voeding, die steeds belangrijker wordt. Volgens bronnen bij Bloomberg zouden er al eerste gesprekken hebben plaatsgevonden tussen de twee partijen, maar is er nog geen sprake van een officieel bod.

 

Hain Celestial is al langer het onderwerp van overnamegeruchten en niet enkel Nestlé, maar ook een aantal Amerikaanse bedrijven hebben al interesse getoond. Nadat het nieuws bekend geraakte steeg het aandeel van het bedrijf met 11%, wat de totale waardering op 4,2 miljard dollar (3,6 miljard euro) bracht.

 

Volgens analisten is Hain Celestial net vanwege de hoge marktwaarde momenteel ook niet zo’n interessante overnameprooi, tenzij er veel kan bespaard worden door middel van synergiën. Voor het Amerikaanse bedrijf kan een overname wel goed nieuws betekenen, want nadat het in 2015 nog 165 miljoen dollar (140 miljoen euro) winst haalde, daalde dat in 2016 naar 47 miljoen dollar (40 miljoen euro). In 2017 was het al iets beter met een winst van 67 miljoen dollar (57 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.