Nestlé maakt chocolade met 40 procent minder suiker | RetailDetail

Nestlé maakt chocolade met 40% minder suiker

Nestlé maakt chocolade met 40% minder suiker

Het Zwitserse Nestlé heeft een nieuw productieproces uitgedokterd, waardoor het maar liefst 40% minder suiker nodig heeft om zijn chocolade te ontwikkelen. Vanaf 2018 zal het proces ook effectief gebruikt worden.

Druk van overheid

Dankzij het nieuwe proces wordt de structuur van suiker aangepast, zodat die zoeter smaakt in kleine hoeveelheden. Daardoor moet er ook minder suiker gebruikt worden. Dat is goed nieuws voor Nestlé, want steeds meer regeringen voeren regels in rond het gebruik van suiker in voeding, om zo onder andere obesitas en diabetes terug te dringen.

 

Om te vermijden dat de consument een te groot verschil in smaak opmerkt, zal de daling van het suikergehalte geleidelijk gebeuren. Nestlé is bovendien van plan om het nieuwe proces te patenteren: als de concurrentie er dus niet in slaagt om ook het suikergehalte in zijn voeding terug te dringen, moet die mogelijk hulp inroepen van Nestlé.

 

Nestlé wilde niet in detail gaan rond het nieuwe proces, maar stelt dat het een manier gevonden heeft om de verdeling van suiker in verwerkte voeding meer te laten lijken op hoe die in de natuur voorkomt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.