Nestlé tekent overeenkomst rond dierenwelzijn | RetailDetail

Nestlé tekent overeenkomst rond dierenwelzijn

Nestlé tekent overeenkomst rond dierenwelzijn

Het Zwitserse voedingsconcern Nestlé heeft een overeenkomst getekend met World Animal Protection om het dierenwelzijn op boerderijen te verbeteren. Nestlé gaat nu strengere richtlijnen opleggen aan boerderijen die rechtstreeks aan hen leveren.

Onafhankelijke audits

Zo komen er minimumafmetingen voor hokken om te garanderen dat de dieren voldoende ruimte hebben en wordt er ook gestreefd naar het minimaliseren van pijn. Zo moeten alle dieren verdoofd worden als er pijnlijke ingrepen worden uitgevoerd: in verschillende landen geldt al een verdovingsplicht, maar dat is niet overal het geval.

 

Nestlé heeft ook een onafhankelijke controleur aangesteld, die moet nagaan of de nieuwe richtlijnen wel worden nageleefd. Sommige controles worden onaangekondigd bijgewoond door vertegenwoordigers van de World Animal Protection, om zeker te zijn dat alles correct gebeurt. Bij overtredingen werkt Nestlé samen met het bedrijf om tot een oplossing te komen. Lukt dat niet of wil de leverancier geen aanpassingen doen, dan kan hij niet meer samenwerken met Nestlé.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.