Nestlé tekent overeenkomst rond dierenwelzijn | RetailDetail

Nestlé tekent overeenkomst rond dierenwelzijn

Nestlé tekent overeenkomst rond dierenwelzijn

Het Zwitserse voedingsconcern Nestlé heeft een overeenkomst getekend met World Animal Protection om het dierenwelzijn op boerderijen te verbeteren. Nestlé gaat nu strengere richtlijnen opleggen aan boerderijen die rechtstreeks aan hen leveren.

Onafhankelijke audits

Zo komen er minimumafmetingen voor hokken om te garanderen dat de dieren voldoende ruimte hebben en wordt er ook gestreefd naar het minimaliseren van pijn. Zo moeten alle dieren verdoofd worden als er pijnlijke ingrepen worden uitgevoerd: in verschillende landen geldt al een verdovingsplicht, maar dat is niet overal het geval.

 

Nestlé heeft ook een onafhankelijke controleur aangesteld, die moet nagaan of de nieuwe richtlijnen wel worden nageleefd. Sommige controles worden onaangekondigd bijgewoond door vertegenwoordigers van de World Animal Protection, om zeker te zijn dat alles correct gebeurt. Bij overtredingen werkt Nestlé samen met het bedrijf om tot een oplossing te komen. Lukt dat niet of wil de leverancier geen aanpassingen doen, dan kan hij niet meer samenwerken met Nestlé.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.