Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth | RetailDetail

Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth over

Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth over

Nestlé USA heeft het eveneens Amerikaanse Sweet Earth overgenomen voor een onbekend bedrag. Sweet Earth produceert voornamelijk vleesvervangers, een markt die steeds sneller aan het groeien is.

Groeiende sector

De producten van Sweet Earth zijn te vinden bij meer dan 10.000 winkels in de Verenigde Staten, waaronder Whole Foods, Target, Kroger en Walmart. Voor Nestlé betekent de overname een belangrijke stap binnen de sector van vleesvervangers, een sector die de voorbije jaren steevast met dubbele cijfers groeit en tegen 2020 alleen al in de Verenigde Staten meer dan 5 miljard dollar (4,2 miljard euro) waard moet zijn.

 

“In de Verenigde Staten merken we dat consumenten verschuiven naar vleesvervangers. Momenteel wil 50 procent van de consumenten meer vleesvervangers in hun dieet en 40 procent zegt open te staan voor het verminderen van hun vleesinname”, zegt Paul Grimwood, CEO van Nestlé USA. 

 

Huidig CEO en co-oprichter van Sweet Earth, Kelly Swette, zal het merk samen met haar man blijven leiden onder de paraplu van Nestlé.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.