Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth | RetailDetail

Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth over

Nestlé USA neemt voedingsproducent Sweet Earth over

Nestlé USA heeft het eveneens Amerikaanse Sweet Earth overgenomen voor een onbekend bedrag. Sweet Earth produceert voornamelijk vleesvervangers, een markt die steeds sneller aan het groeien is.

Groeiende sector

De producten van Sweet Earth zijn te vinden bij meer dan 10.000 winkels in de Verenigde Staten, waaronder Whole Foods, Target, Kroger en Walmart. Voor Nestlé betekent de overname een belangrijke stap binnen de sector van vleesvervangers, een sector die de voorbije jaren steevast met dubbele cijfers groeit en tegen 2020 alleen al in de Verenigde Staten meer dan 5 miljard dollar (4,2 miljard euro) waard moet zijn.

 

“In de Verenigde Staten merken we dat consumenten verschuiven naar vleesvervangers. Momenteel wil 50 procent van de consumenten meer vleesvervangers in hun dieet en 40 procent zegt open te staan voor het verminderen van hun vleesinname”, zegt Paul Grimwood, CEO van Nestlé USA. 

 

Huidig CEO en co-oprichter van Sweet Earth, Kelly Swette, zal het merk samen met haar man blijven leiden onder de paraplu van Nestlé.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.