Nestlé verkoopt watermerk Quézac | RetailDetail

Nestlé verkoopt watermerk Quézac

Nestlé verkoopt watermerk Quézac

Nestlé Waters France is exclusieve gesprekken gestart met Semo, de Franse specialist van regionale mineraalwaters, over de verkoop van zijn mineraalwater Quézac. Nestlé is al langer bezig met een sanering van zijn waterportefeuille.

Focus op internationale bestsellers

Met een productie van 150 miljoen liter per jaar is het Zuid-Franse Semo ‑ voluit Société des Eaux Minerales d’Ogeu - de marktleider in het segment van de ‘regionale’ mineraalwaters. Quézac, zelf goed voor 77 miljoen flesjes en een omzet van zo’n 15 miljoen euro per jaar, is het nummer 5 op de markt van de natuurlijke bruiswaters.

 

Nestlé en Semo kennen elkaar intussen goed, want in 2013 verkocht Nestlé zijn Bretoense watermerk Plancoët (54 miljoen flesjes, 9 miljoen euro omzet) al aan het bedrijf uit Lozère. Met Quézac erbij zal de jaaromzet van Semo stijgen tot zo'n 65 miljoen euro.

 

Met deze operatie zet Nestlé zijn strategische sanering van zijn waterportefeuille voort. De groep wil daarbij vooral focussen op internationale beststellers als Contrex, Vittel, Perrier, Hépar of nog San Pellegrino.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

AB InBev in tandem met Turkse Efes op Russische markt

12/07/2018

Om het tanende succes op de Russische markt te counteren, heeft AB InBev zijn actitviteiten in het land van Vladimir Poetin ondergebracht in een joint venture met het Turkse Anadolu Efes.

Ondernemers akkoord met einde Emté

11/07/2018

De ondernemers van Emté hebben de overgang van hun keten naar Coop en Jumbo na een stemming goedgekeurd. Waarschijnlijk zullen alle partners de overeenkomst spoedig ondertekenen.