Nestlé verkoopt watermerk Quézac | RetailDetail

Nestlé verkoopt watermerk Quézac

Nestlé verkoopt watermerk Quézac

Nestlé Waters France is exclusieve gesprekken gestart met Semo, de Franse specialist van regionale mineraalwaters, over de verkoop van zijn mineraalwater Quézac. Nestlé is al langer bezig met een sanering van zijn waterportefeuille.

Focus op internationale bestsellers

Met een productie van 150 miljoen liter per jaar is het Zuid-Franse Semo ‑ voluit Société des Eaux Minerales d’Ogeu - de marktleider in het segment van de ‘regionale’ mineraalwaters. Quézac, zelf goed voor 77 miljoen flesjes en een omzet van zo’n 15 miljoen euro per jaar, is het nummer 5 op de markt van de natuurlijke bruiswaters.

 

Nestlé en Semo kennen elkaar intussen goed, want in 2013 verkocht Nestlé zijn Bretoense watermerk Plancoët (54 miljoen flesjes, 9 miljoen euro omzet) al aan het bedrijf uit Lozère. Met Quézac erbij zal de jaaromzet van Semo stijgen tot zo'n 65 miljoen euro.

 

Met deze operatie zet Nestlé zijn strategische sanering van zijn waterportefeuille voort. De groep wil daarbij vooral focussen op internationale beststellers als Contrex, Vittel, Perrier, Hépar of nog San Pellegrino.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

United Petfood blijft op overnamepad

09/08/2018

United Petfood, fabrikant van honden- en kattenbrokken en hofleverancier van menig huismerk van supermarkten, rijgt de overnames aan elkaar. Een maand na de overname van een Spaanse concurrent doen de Gentenaars dat kunstje nog eens over in Roemenië.

AB InBev wil Afrika aan de drank krijgen

09/08/2018

Het groeipotentieel van AB InBev ligt in Afrika. De brouwerij heeft hoge verwachtingen van het continent: de welvaart en de bevolking, die steeds vaker een biertje lust, groeien er snel. 

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Lagere omzet, hogere winst voor Ahold Delhaize

08/08/2018

Terwijl de omzet van Ahold Delhaize onder druk staat in de Verenigde Staten, bevestigt Delhaize in België de positieve trend die in het eerste kwartaal werd ingezet, met dank aan de tovergroentjes. Online ligt de groep op koers.