Nestlé verkoopt watermerk Quézac

Nestlé verkoopt watermerk Quézac

Nestlé Waters France is exclusieve gesprekken gestart met Semo, de Franse specialist van regionale mineraalwaters, over de verkoop van zijn mineraalwater Quézac. Nestlé is al langer bezig met een sanering van zijn waterportefeuille.

Focus op internationale bestsellers

Met een productie van 150 miljoen liter per jaar is het Zuid-Franse Semo ‑ voluit Société des Eaux Minerales d’Ogeu - de marktleider in het segment van de ‘regionale’ mineraalwaters. Quézac, zelf goed voor 77 miljoen flesjes en een omzet van zo’n 15 miljoen euro per jaar, is het nummer 5 op de markt van de natuurlijke bruiswaters.

 

Nestlé en Semo kennen elkaar intussen goed, want in 2013 verkocht Nestlé zijn Bretoense watermerk Plancoët (54 miljoen flesjes, 9 miljoen euro omzet) al aan het bedrijf uit Lozère. Met Quézac erbij zal de jaaromzet van Semo stijgen tot zo'n 65 miljoen euro.

 

Met deze operatie zet Nestlé zijn strategische sanering van zijn waterportefeuille voort. De groep wil daarbij vooral focussen op internationale beststellers als Contrex, Vittel, Perrier, Hépar of nog San Pellegrino.