Nestlé verkoopt watermerk Quézac | RetailDetail

Nestlé verkoopt watermerk Quézac

Nestlé verkoopt watermerk Quézac

Nestlé Waters France is exclusieve gesprekken gestart met Semo, de Franse specialist van regionale mineraalwaters, over de verkoop van zijn mineraalwater Quézac. Nestlé is al langer bezig met een sanering van zijn waterportefeuille.

Focus op internationale bestsellers

Met een productie van 150 miljoen liter per jaar is het Zuid-Franse Semo ‑ voluit Société des Eaux Minerales d’Ogeu - de marktleider in het segment van de ‘regionale’ mineraalwaters. Quézac, zelf goed voor 77 miljoen flesjes en een omzet van zo’n 15 miljoen euro per jaar, is het nummer 5 op de markt van de natuurlijke bruiswaters.

 

Nestlé en Semo kennen elkaar intussen goed, want in 2013 verkocht Nestlé zijn Bretoense watermerk Plancoët (54 miljoen flesjes, 9 miljoen euro omzet) al aan het bedrijf uit Lozère. Met Quézac erbij zal de jaaromzet van Semo stijgen tot zo'n 65 miljoen euro.

 

Met deze operatie zet Nestlé zijn strategische sanering van zijn waterportefeuille voort. De groep wil daarbij vooral focussen op internationale beststellers als Contrex, Vittel, Perrier, Hépar of nog San Pellegrino.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.