Nestlé zegt Amerikaanse snoepmerken in de etalage | RetailDetail

Nestlé zet Amerikaanse snoepmerken in de etalage

Nestlé zet Amerikaanse snoepmerken in de etalage

Het Zwitserse voedingsconcern Nestlé bekijkt diverse strategische opties voor zijn Amerikaanse snoeptak, waaronder een verkoop. De bedoeling is dat er nog dit jaar een beslissing valt.

3% van Amerikaans verkoopcijfer

De Amerikaanse snoepactiviteiten van Nestlé overkoepelen onder meer de snoeprepen Butterfinger, Baby Ruth, Raisinets, 100 Grand en SkinnyCow en de chocoladeproducten van Crunch. Daarnaast zijn er ook nog een hele reeks regionale merken. Ze waren in 2016 goed voor een omzet van zowat 900 miljoen Zwitserse frank, omgerekend zo’n 827 miljoen euro. Dat is 3% van de totale omzet van het Zwitserse concern in de VS, die uitkwam op 26,7 miljard frank of 24,5 miljard euro.

 

Het groeimerk Toll House, vooral bekend van de koekjes, blijft buiten de eventuele transactie. Ook de niet-Amerikaanse snoepmerken worden niet geviseerd: Nestlé blijft die uitbouwen. Dat geldt met name voor de repen van KitKat. Wereldwijd waren de snoepverkopen van het Zwitserse concern in 2016 goed voor een omzet van 8,8 miljard frank of 8,1 miljard euro.

 

Nestlé benadrukt dat het zijn positie op de Amerikaanse markt wil blijven behouden. Het is er marktleider voor onder meer dierenvoeding, flessenwater, diepriesvoeding en roomijs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.