Nestlé zegt Amerikaanse snoepmerken in de etalage | RetailDetail

Nestlé zet Amerikaanse snoepmerken in de etalage

Nestlé zet Amerikaanse snoepmerken in de etalage

Het Zwitserse voedingsconcern Nestlé bekijkt diverse strategische opties voor zijn Amerikaanse snoeptak, waaronder een verkoop. De bedoeling is dat er nog dit jaar een beslissing valt.

3% van Amerikaans verkoopcijfer

De Amerikaanse snoepactiviteiten van Nestlé overkoepelen onder meer de snoeprepen Butterfinger, Baby Ruth, Raisinets, 100 Grand en SkinnyCow en de chocoladeproducten van Crunch. Daarnaast zijn er ook nog een hele reeks regionale merken. Ze waren in 2016 goed voor een omzet van zowat 900 miljoen Zwitserse frank, omgerekend zo’n 827 miljoen euro. Dat is 3% van de totale omzet van het Zwitserse concern in de VS, die uitkwam op 26,7 miljard frank of 24,5 miljard euro.

 

Het groeimerk Toll House, vooral bekend van de koekjes, blijft buiten de eventuele transactie. Ook de niet-Amerikaanse snoepmerken worden niet geviseerd: Nestlé blijft die uitbouwen. Dat geldt met name voor de repen van KitKat. Wereldwijd waren de snoepverkopen van het Zwitserse concern in 2016 goed voor een omzet van 8,8 miljard frank of 8,1 miljard euro.

 

Nestlé benadrukt dat het zijn positie op de Amerikaanse markt wil blijven behouden. Het is er marktleider voor onder meer dierenvoeding, flessenwater, diepriesvoeding en roomijs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.