Nestlé ziet groei vertragen

Nestlé ziet groei vertragen

Nestlé ziet groei vertragen
http://www.shutterstock.com/pic-331412864/stock-photo-glendale-causa-october-24-2105-nestle-usa-headquarters-nestle-is-a-swiss-transnational-food-and-beverage-company-and-ranked-on-the-fortune-global-500.html?src=iEjRJFJcbzBnZ8n79SvmJA-1-19

Het Zwitserse voedingsbedrijf Nestlé heeft in het eerste halfjaar van 2016 een teleurstellende groei gekend: de omzet van het bedrijf groeide tegen het traagste tempo sinds 2009.

Doelstellingen herhaald

In de eerste zes maanden van 2016 groeide de omzet van Nestlé met 3,5% naar 43,2 miljard Zwitserse frank (40 miljard euro). Analisten hadden echter een groei van 3,7% voorspeld. De nettowinst viel dan weer terug van 4,5 naar 4,1 miljard frank (3,8 miljard euro). Ook dat was beneden de verwachtingen.

 

Toch klinkt er bij Nestlé geen negatief geluid over de prestaties. “De eerste helft van 2016 was binnen de verwachtingen, met groei die volledig werd gedreven door volume en productmix, wat zorgde voor hogere marktaandelen”, zegt CEO Paul Bulcke. De lagere groei kwam er dan ook omdat Nestlé vrijwel geen prijsstijgingen doorvoerde.

 

Nestlé herhaalt dan ook zijn doelstellingen voor 2016, waarbij het mikt op een autonome omzetgroei van 4,2%. Het bedrijf verwacht dan ook dat de prijzen de komende maanden zullen verbeteren. Momenteel heeft het nog last van deflatie in Europa, waardoor de prijzen onder druk staan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.