Nestle en Coca-Cola zetten Nestea-samenwerking stop | RetailDetail

Nestle en Coca-Cola zetten Nestea-samenwerking stop

Nestle en Coca-Cola zetten Nestea-samenwerking stop

Nestle en Coca-Cola hebben besloten om hun joint venture rond Nestea stop te zetten. De samenwerking werd 16 jaar geleden op poten gezet, om de concurrentie aan te gaan met de ijsthee van Lipton.

 

Nieuw recept

Coca-Cola en Nestle zetten in 2001 Beverage Partners Worldwide op, om Nestea wereldwijd te verkopen. Daarmee ging het rechtstreeks de concurrentie aan met Lipton Ice Tea, dat wordt verkocht door een joint venture van Unilever en PepsiCo.

 

De samenwerking tussen Coca-Cola en Nestle werd in 2012 ook al teruggeschroefd. Oorspronkelijk werkten ze wereldwijd samen, maar sinds 2012 was dat enkel nog maar in Europa en Canada. Coca-Cola behoudt wel een licentie om Nestea te verkopen in Canada, Spanje, Portugal, Andorra, Roemenië, Hongarije en Bulgarije. In alle andere landen komt het beheer van de ijsthee in handen van Nestle Waters.

 

Vorige maand kondigde Nestle nog aan dat er een volledige rebranding komt van Nestea, met een nieuw recept en een nieuwe verpakking. De nieuwe drankjes worden gemaakt met suiker en stevia, zonder corn syrup, kunstmatige kleuren en smaken en zonder GMO-ingrediënten.

 

Nestea heeft net als heel wat andere gesuikerde dranken te maken met het veranderde consumentengedrag, waarbij meer wordt gekozen voor gezondere alternatieven. Met het nieuwe recept wil Nestle duidelijk ook die markt meer aanspreken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.