Nettorama betaalt hogere btw zelf | RetailDetail

Nettorama betaalt hogere btw zelf

Nettorama betaalt hogere btw zelf

Supermarktketen Nettorama heeft besloten de aanstaande verhoging van de btw niet door te rekenen aan klanten. Het bedrijf houdt de prijzen van vooral non-foodproducten gelijk.

'Niet wachten op de concurrentie'

Nettorama is daarmee de eerste keten in Nederland die duidelijkheid geeft over wat er per 1 oktober gaat gebeuren. "Wij wachten niet af wat de concurrentie doet, maar hebben besloten de verhoging niet door te berekenen", aldus algemeen directeur Harry Sulmann. "De consument let op dit moment goed op de portemonnee."

 

Op 1 oktober wordt de btw verhoogd van 19 naar 21 procent. Ongeveer 15 procent van de supermarktomzet valt onder dit tarief. Over het grootste deel van het assortiment wordt 6 procent omzetbelasting geheven, maar dit tarief wordt niet verhoogd. Volgens brancheorganisatie CBL staat op het prijskaartje van de btw-verhoging een bedrag van honderd miljoen euro.

 

Nettorama is een van oorsprong Brabantse keten, die ook in het noorden van Nederland winkels heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.