Nettorama betaalt hogere btw zelf

Nettorama betaalt hogere btw zelf

Supermarktketen Nettorama heeft besloten de aanstaande verhoging van de btw niet door te rekenen aan klanten. Het bedrijf houdt de prijzen van vooral non-foodproducten gelijk.

'Niet wachten op de concurrentie'

Nettorama is daarmee de eerste keten in Nederland die duidelijkheid geeft over wat er per 1 oktober gaat gebeuren. "Wij wachten niet af wat de concurrentie doet, maar hebben besloten de verhoging niet door te berekenen", aldus algemeen directeur Harry Sulmann. "De consument let op dit moment goed op de portemonnee."

 

Op 1 oktober wordt de btw verhoogd van 19 naar 21 procent. Ongeveer 15 procent van de supermarktomzet valt onder dit tarief. Over het grootste deel van het assortiment wordt 6 procent omzetbelasting geheven, maar dit tarief wordt niet verhoogd. Volgens brancheorganisatie CBL staat op het prijskaartje van de btw-verhoging een bedrag van honderd miljoen euro.

 

Nettorama is een van oorsprong Brabantse keten, die ook in het noorden van Nederland winkels heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top