Nettorama betaalt hogere btw zelf | RetailDetail

Nettorama betaalt hogere btw zelf

Nettorama betaalt hogere btw zelf

Supermarktketen Nettorama heeft besloten de aanstaande verhoging van de btw niet door te rekenen aan klanten. Het bedrijf houdt de prijzen van vooral non-foodproducten gelijk.

'Niet wachten op de concurrentie'

Nettorama is daarmee de eerste keten in Nederland die duidelijkheid geeft over wat er per 1 oktober gaat gebeuren. "Wij wachten niet af wat de concurrentie doet, maar hebben besloten de verhoging niet door te berekenen", aldus algemeen directeur Harry Sulmann. "De consument let op dit moment goed op de portemonnee."

 

Op 1 oktober wordt de btw verhoogd van 19 naar 21 procent. Ongeveer 15 procent van de supermarktomzet valt onder dit tarief. Over het grootste deel van het assortiment wordt 6 procent omzetbelasting geheven, maar dit tarief wordt niet verhoogd. Volgens brancheorganisatie CBL staat op het prijskaartje van de btw-verhoging een bedrag van honderd miljoen euro.

 

Nettorama is een van oorsprong Brabantse keten, die ook in het noorden van Nederland winkels heeft.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.