Nettorama dreigt met rechtszaak tegen Jumbo in Noord-Brabant

Nettorama dreigt met rechtszaak tegen Jumbo in Noord-Brabant

Nettorama dreigt Jumbo voor de rechter te slepen omdat Jumbo op kassabonnen beweert even goedkoop te zijn. De discounter wil het Jumbo bovendien extra lastig maken door forse prijsverlagingen, zegt Nettorama-directeur Jaap Bastmeijer.

Jumbo en Nettorama, van oorsprong alle twee ketens uit Noord-Brabant, komen elkaar vooral in die regio als concurrenten tegen. Nettorama is een A-merkdiscounter, terwijl Jumbo met zijn vaste lage prijzen een laagsteprijsgarantie geeft. In de laatste weken van december werd dat door Jumbo in onder meer Tilburg en Oosterhout benadrukt door op iedere kassabon de tekst 'Jumbo is net zo goedkoop als Nettorama' te drukken.

 

De actie schoot bij Bastmeijer echter in het verkeerde keelgat. "Het is gewoon niet waar. Alle onderzoeken, of het nou van de Consumentenbond is of van prijsvergelijkingssites, wijzen ieder keer weer uit dat wij goedkoper zijn dan Jumbo. Wij hebben Jumbo dus gesommeerd die tekst van de kassabon af te halen, tenzij ze echt kunnen bewijzen dat ze net zo goedkoop zijn als Nettorama." Volgens Bastmeijer heeft Jumbo dit toegezegd, maar is het niet gebeurd. Derhalve dreigt hij met de rechter.

 

Daarnaast heeft hij nog andere plannen om het Jumbo moeilijk te maken. "Als Jumbo hier niet mee stopt, zullen we ze eens wat laten zien. Dan ga ik echt een dreun uitdelen en gewoon duizend artikelen met 10 procent of meer verlagen. Ik laat me niet de kaas van het brood eten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Albert Heijn haalt kazen uit de rekken na dispuut

16/08/2017

Albert Heijn heeft een aantal kazen uit de winkelrekken gehaald na een dispuut met de leverancier. Daardoor zullen de merken Leerdammer, Boursin, La Vache qui rit en Port Salut alvast tijdelijk niet meer te vinden zijn in de winkels.

Carlsberg verhoogt omzet ondanks dalende volumes

16/08/2017

Bij de Deense bierbrouwer Carlsberg is in de eerste helft van het jaar de omzet met 2% gestegen naar 31,8 miljard kroon (4,3 miljard euro). Het slaagde daarin dankzij de betere verkoop van duurdere bieren, zoals Grimbergen.

Picnic bouwt nieuw distributiecentrum in Utrecht

15/08/2017

Websupermarkt Picnic start met de bouw van een nieuw distributiecentrum op industrieterrein lage Weide in Utrecht. Dat moet een aanzet geven naar verdere landelijke uitbreiding.

Verliezen bij HelloFresh blijven zich opstapelen

14/08/2017

In de eerste zes maanden van het jaar is maaltijdboxenverkoper HelloFresh er weer in geslaagd om de omzet sterk de hoogte in te drijven. De keerzijde van de medaille is dat ook het verlies weer sterk steeg.

Italiaanse gelato marktleider in Europa

11/08/2017

De Italiaanse keuken is vermaard over heel de wereld, waarbij nogal snel wordt gedacht aan pasta en pizza, maar ook op vlak van ijsjes hebben de Italianen een sterke reputatie. Dat blijkt ook uit de verkoopcijfers: de Italianen zijn Europees marktleider.

Personeel Antwerpse Albert Heijn ziek van onzekerheid

11/08/2017

De helft van de werknemers van de Albert Heijn aan de Groenplaats in Antwerpen is ziek of afwezig door de onzekerheid die er heerst rond de winkel. Die moet verkocht worden vanwege de fusie, maar dat lukt maar niet.

Back to top