Nettorama dreigt met rechtszaak tegen Jumbo in Noord-Brabant

Nettorama dreigt met rechtszaak tegen Jumbo in Noord-Brabant

Nettorama dreigt Jumbo voor de rechter te slepen omdat Jumbo op kassabonnen beweert even goedkoop te zijn. De discounter wil het Jumbo bovendien extra lastig maken door forse prijsverlagingen, zegt Nettorama-directeur Jaap Bastmeijer.

Jumbo en Nettorama, van oorsprong alle twee ketens uit Noord-Brabant, komen elkaar vooral in die regio als concurrenten tegen. Nettorama is een A-merkdiscounter, terwijl Jumbo met zijn vaste lage prijzen een laagsteprijsgarantie geeft. In de laatste weken van december werd dat door Jumbo in onder meer Tilburg en Oosterhout benadrukt door op iedere kassabon de tekst 'Jumbo is net zo goedkoop als Nettorama' te drukken.

 

De actie schoot bij Bastmeijer echter in het verkeerde keelgat. "Het is gewoon niet waar. Alle onderzoeken, of het nou van de Consumentenbond is of van prijsvergelijkingssites, wijzen ieder keer weer uit dat wij goedkoper zijn dan Jumbo. Wij hebben Jumbo dus gesommeerd die tekst van de kassabon af te halen, tenzij ze echt kunnen bewijzen dat ze net zo goedkoop zijn als Nettorama." Volgens Bastmeijer heeft Jumbo dit toegezegd, maar is het niet gebeurd. Derhalve dreigt hij met de rechter.

 

Daarnaast heeft hij nog andere plannen om het Jumbo moeilijk te maken. "Als Jumbo hier niet mee stopt, zullen we ze eens wat laten zien. Dan ga ik echt een dreun uitdelen en gewoon duizend artikelen met 10 procent of meer verlagen. Ik laat me niet de kaas van het brood eten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Private-equitybedrijf KKR dicht bij overname margarines Unilever

15/12/2017

Unilever en het private-equitybedrijf KKR hebben een deal bereikt voor de overname van de margarinedivisie van Unilever. KKR zou ongeveer 6,8 miljard euro neertellen en de transactie moet midden volgend jaar afgerond zijn.

Ellis Gourmet Burger zoekt partner voor internationale expansie

15/12/2017

De Belgische hamburgerketen Ellis Gourmet Burger wil na België, Nederland en Frankrijk ook andere landen veroveren en is daarom op zoek naar een investeerder om die expansie te financieren. Mogelijk komt er een nieuwe meerderheidsaandeelhouder.

Heineken gaat Mort Subite internationaal uitrollen

15/12/2017

Heineken gaat het Belgische biermerk Mort Subite wereldwijd aan de man proberen te brengen. Dat deed het eerder ook al met Affligem en dat werd een groot succes. Mort Subite wordt beschikbaar in alle landen waar Heineken te vinden is.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Analyse: Hoe Colruyt Group zich wapent voor een prijsoorlog

14/12/2017

Ondanks krimpende marges zal Colruyt niet afstappen van zijn laagsteprijsgarantie: om een eventuele prijsoorlog te financieren zoekt de retailer zijn heil in automatisering, productiviteitswinst en iets kleinere winkels.

Albert Heijn stopt met AH to go in Duitsland

14/12/2017

Albert Heijn heeft besloten om zijn Duitse gemakswinkels van AH to go te sluiten. Volgens het supermarktbedrijf heeft de keten er te weinig ruimte om te groeien. AH to go is al vijf jaar actief in Duitsland.

Back to top