Nettorama dreigt met rechtszaak tegen Jumbo in Noord-Brabant

Nettorama dreigt met rechtszaak tegen Jumbo in Noord-Brabant

Nettorama dreigt Jumbo voor de rechter te slepen omdat Jumbo op kassabonnen beweert even goedkoop te zijn. De discounter wil het Jumbo bovendien extra lastig maken door forse prijsverlagingen, zegt Nettorama-directeur Jaap Bastmeijer.

Jumbo en Nettorama, van oorsprong alle twee ketens uit Noord-Brabant, komen elkaar vooral in die regio als concurrenten tegen. Nettorama is een A-merkdiscounter, terwijl Jumbo met zijn vaste lage prijzen een laagsteprijsgarantie geeft. In de laatste weken van december werd dat door Jumbo in onder meer Tilburg en Oosterhout benadrukt door op iedere kassabon de tekst 'Jumbo is net zo goedkoop als Nettorama' te drukken.

 

De actie schoot bij Bastmeijer echter in het verkeerde keelgat. "Het is gewoon niet waar. Alle onderzoeken, of het nou van de Consumentenbond is of van prijsvergelijkingssites, wijzen ieder keer weer uit dat wij goedkoper zijn dan Jumbo. Wij hebben Jumbo dus gesommeerd die tekst van de kassabon af te halen, tenzij ze echt kunnen bewijzen dat ze net zo goedkoop zijn als Nettorama." Volgens Bastmeijer heeft Jumbo dit toegezegd, maar is het niet gebeurd. Derhalve dreigt hij met de rechter.

 

Daarnaast heeft hij nog andere plannen om het Jumbo moeilijk te maken. "Als Jumbo hier niet mee stopt, zullen we ze eens wat laten zien. Dan ga ik echt een dreun uitdelen en gewoon duizend artikelen met 10 procent of meer verlagen. Ik laat me niet de kaas van het brood eten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Danone wijzigt managementstructuur

19/10/2017

Danone heeft besloten om de managementstructuur aan de top van het bedrijf aan te passen. De functie van voorzitter van de raad van bestuur en die van CEO worden voortaan gecombineerd door huidig CEO Emmanuel Faber.

Lastig derde kwartaal voor Carrefour

18/10/2017

De kwartaalresultaten die Carrefour woensdagavond publiceerde, illustreren de grote uitdagingen waar de nieuwe CEO en zijn team voor staan, vooral dan in West-Europa. Ook in België daalde de vergelijkbare omzet.

Delhaize opent stadsmoestuin

18/10/2017

Voortaan kunnen de klanten van Delhaize Boondael in Elsene groenten kopen die net geplukt zijn op het dak van hun supermarkt. Geen marketingstunt, wel een onderdeel van de duurzaamheidsstrategie van de retailer.

Back to top