Nettorama dreigt met rechtszaak tegen Jumbo in Noord-Brabant | RetailDetail

Nettorama dreigt met rechtszaak tegen Jumbo in Noord-Brabant

Nettorama dreigt met rechtszaak tegen Jumbo in Noord-Brabant

Nettorama dreigt Jumbo voor de rechter te slepen omdat Jumbo op kassabonnen beweert even goedkoop te zijn. De discounter wil het Jumbo bovendien extra lastig maken door forse prijsverlagingen, zegt Nettorama-directeur Jaap Bastmeijer.

Jumbo en Nettorama, van oorsprong alle twee ketens uit Noord-Brabant, komen elkaar vooral in die regio als concurrenten tegen. Nettorama is een A-merkdiscounter, terwijl Jumbo met zijn vaste lage prijzen een laagsteprijsgarantie geeft. In de laatste weken van december werd dat door Jumbo in onder meer Tilburg en Oosterhout benadrukt door op iedere kassabon de tekst 'Jumbo is net zo goedkoop als Nettorama' te drukken.

 

De actie schoot bij Bastmeijer echter in het verkeerde keelgat. "Het is gewoon niet waar. Alle onderzoeken, of het nou van de Consumentenbond is of van prijsvergelijkingssites, wijzen ieder keer weer uit dat wij goedkoper zijn dan Jumbo. Wij hebben Jumbo dus gesommeerd die tekst van de kassabon af te halen, tenzij ze echt kunnen bewijzen dat ze net zo goedkoop zijn als Nettorama." Volgens Bastmeijer heeft Jumbo dit toegezegd, maar is het niet gebeurd. Derhalve dreigt hij met de rechter.

 

Daarnaast heeft hij nog andere plannen om het Jumbo moeilijk te maken. "Als Jumbo hier niet mee stopt, zullen we ze eens wat laten zien. Dan ga ik echt een dreun uitdelen en gewoon duizend artikelen met 10 procent of meer verlagen. Ik laat me niet de kaas van het brood eten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.