Nettowinst Ter Beke maakt fikse opmars

Nettowinst Ter Beke maakt fikse opmars

Nettowinst Ter Beke maakt fikse opmars

De voedingsgroep Ter Beke heeft in de eerste helft van het jaar mooie resultaten kunnen neerzetten: de omzet kende een mooie groei en dankzij een kostenbesparende strategie steeg de winst zeer sterk.

Grote klant kwijt in Verenigd Koninkrijk

Ter Beke haalde in de eerste helft van 2016 een omzet van 204,7 miljoen euro: 7% meer dan een jaar eerder. De nettowinst steeg dan weer met maar liefst 64,5% naar 7,2 miljoen euro. Ondanks het verlies van een grote klant in het Verenigd Koninkrijk en een daling van de Britse pond wist de vleeswarendivisie van Ter Beke met 6,7% te groeien. Die klant verdween wel pas in juni, dus de impact is naar verwachting veel groter in de tweede helft van het jaar. Binnen de divisie bereide gerechten, met onder andere het merk Come a Casa, groeide de omzet met 7,4%.

 

“De omzetstijging is in beide divisies het gevolg van de volgehouden inspanningen in de voorbije jaren op rendabele consumentgerichte producten en marktkennis. Bovendien werpt de uitrol van de groeistrategie in de vleeswarendivisie in de Nederlandse markt haar eerste vruchten af”, stelt Ter Beke in een persbericht.

 

Ter Beke doet geen uitgebreide voorspellingen voor het volledige jaar, maar stelt dat “behoudens onvoorziene marktomstandigheden, het resultaat voor 2016 het resultaat van 2015 zal overtreffen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.