New York Pizza groeit gestaag dankzij online | RetailDetail

New York Pizza groeit gestaag dankzij online

New York Pizza groeit gestaag dankzij online

De omzet van New York Pizza groeit gestaag verder dankzij de verdubbeling van de online omzet vorig jaar, maar ook het aantal vestigingen stijgt. De omzet van de pizzaketen groeide zo al voor het zesde achtereenvolgende jaar: vorig jaar met 16%.

Ook nieuwe vestigingen

Ook het eerste kwartaal van het lopende boekjaar kent een vergelijkbare omzetgroei. New York Pizza wil dit jaar in Nederland 20 nieuwe vestigingen openen. Eind 2018 moeten er in totaal 200 restaurants in ons land zijn.

 

De formule begon eind vorig jaar ook nog met hamburgerconcept Burger Kitchen, dat luxehamburgers bereidt en bezorgt. De hamburgermarkt zal in Nederland immers sterk toenemen, voorspelt directeur Philippe Vorst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.

Extra korting voor Amazon Prime-leden bij Whole Foods

17/05/2018

Amazon Prime-leden krijgen een extra korting op honderden producten bij Whole Foods, de supermarktketen die sinds juni in handen is van de Amerikaanse e-commercegigant. Achter de toenadering zit een duidelijke strategie, zeggen specialisten.