New York Pizza zet hardlopers in voor bezorging

New York Pizza zet hardlopers in voor bezorging

New York Pizza gaat vanaf deze zomer hardlopers inzetten voor de bezorging van pizza’s. Begin dit jaar verving Nederlands grootste pizza bezorgketen haar bezorgbrommers al door milieubewuste e-bikes.

Helft bestellingen hardlopend bezorgen

Volgens Philippe Vorst, directeur van New York Pizza, is de keten hiermee de eerste ter wereld. “Ik wil er naar toe dat we uiteindelijk de helft van alle maaltijden hardlopend gaan bezorgen in de zogeheten ‘golden mile’, 1,6 kilometer, rond elke vestiging.” Zes koeriers zijn in training om de juiste techniek van hardlopen met een pizzadoos onder de knie te krijgen.

 

In samenwerking met de fabrikant van hardloopschoenen Saucony is daarvoor al een speciale ‘bezorgschoen’ ontwikkeld. Saucony is vooral bekend als hardloopmerk en ziet met deze noviteit een geheel nieuwe afzetmarkt ontstaan. “Voor zover wij weten wordt er nergens ter wereld hardlopend bezorgd en zijn wij straks ook de eerste partij die de bezorgschoen kan aanbieden”, aldus Martijn Oostrom van Saucony.

 

Geen langere bezorgtijd

New York Pizza zegt met dit initiatief naast het milieu ook te besparen op transportkosten. De pizzaketen zegt geen zorgen te hebben over langere bezorgtijden. "Omdat je hardlopend altijd de kortste route kunt kiezen, ben je uiteindelijk door de korte afstanden maar een fractie langzamer. Daarnaast reageren onze klanten zeer positief op dit nieuwe fenomeen”, aldus Philippe Vorst.

 

Samen met Run2Day is er inmiddels een trainingsprogramma opgezet om geïnteresseerden in deze koeriersfunctie kennis te laten maken met deze zogezegd betaalde combinatie van sport en werk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Aandeel Heineken onderuit nadat Mexicanen uitstappen

19/09/2017

Het Mexicaanse Femsa, dat 15% percent van de aandelen van Heineken bezat, heeft besloten om voor 2,5 miljard aandelen van de Nederlandse brouwerijgroep te gaan verkopen. Op de beurs kreeg het aandeel meteen een flinke tik.

Bierplatform Beerwulf.com komt naar België

18/09/2017

Beerwulf, een online platform voor speciaalbieren, is voortaan ook te vinden in België. De website geeft elk van zijn 150 aangesloten brouwers een eigen pagina, waarop ze hun bieren aan een groter publiek kunnen aanbieden.

Aldi Nord gaat inkoop A-merken centraliseren

15/09/2017

Aldi Nord, de tak van het bedrijf die actief is in België en Nederland, wil de aankoop van A-merken centraliseren. Zo wil het bedrijf een gelijkwaardig aanbod bieden in alle landen en kan het vanwege schaalgrootte scherpere prijzen afdwingen.

ACM keurt overname Heineken-groothandel door Sligro goed

13/09/2017

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de overname van de groothandelsactiviteiten van Heineken door Sligro goedgekeurd. De overname moet eind dit jaar afgerond zijn.

Prijsverlagingen Whole Foods trekken kwart meer klanten

12/09/2017

Na de prijsverlagingen die Amazon doorvoerde bij supermarktketen Whole Foods, zijn er in de eerste dagen gemiddeld 25% meer klanten over de vloer gekomen bij de keten. 

Back to top