New York Pizza zet hardlopers in voor bezorging

New York Pizza zet hardlopers in voor bezorging

New York Pizza gaat vanaf deze zomer hardlopers inzetten voor de bezorging van pizza’s. Begin dit jaar verving Nederlands grootste pizza bezorgketen haar bezorgbrommers al door milieubewuste e-bikes.

Helft bestellingen hardlopend bezorgen

Volgens Philippe Vorst, directeur van New York Pizza, is de keten hiermee de eerste ter wereld. “Ik wil er naar toe dat we uiteindelijk de helft van alle maaltijden hardlopend gaan bezorgen in de zogeheten ‘golden mile’, 1,6 kilometer, rond elke vestiging.” Zes koeriers zijn in training om de juiste techniek van hardlopen met een pizzadoos onder de knie te krijgen.

 

In samenwerking met de fabrikant van hardloopschoenen Saucony is daarvoor al een speciale ‘bezorgschoen’ ontwikkeld. Saucony is vooral bekend als hardloopmerk en ziet met deze noviteit een geheel nieuwe afzetmarkt ontstaan. “Voor zover wij weten wordt er nergens ter wereld hardlopend bezorgd en zijn wij straks ook de eerste partij die de bezorgschoen kan aanbieden”, aldus Martijn Oostrom van Saucony.

 

Geen langere bezorgtijd

New York Pizza zegt met dit initiatief naast het milieu ook te besparen op transportkosten. De pizzaketen zegt geen zorgen te hebben over langere bezorgtijden. "Omdat je hardlopend altijd de kortste route kunt kiezen, ben je uiteindelijk door de korte afstanden maar een fractie langzamer. Daarnaast reageren onze klanten zeer positief op dit nieuwe fenomeen”, aldus Philippe Vorst.

 

Samen met Run2Day is er inmiddels een trainingsprogramma opgezet om geïnteresseerden in deze koeriersfunctie kennis te laten maken met deze zogezegd betaalde combinatie van sport en werk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Schotland voert als eerste minimumprijs in voor alcohol

21/11/2017

Schotland heeft een wereldprimeur te pakken, want het mag eindelijk een minimumprijs voor alcohol invoeren. De wet werd in 2012 al goedgekeurd, maar werd sindsdien tegengehouden door de whiskystokers.

Back to top