Niels Onkenhout nieuwe baas bij C1000

Niels Onkenhout nieuwe baas bij C1000
Niels Onkenhout is de nieuwe directievoorzitter van supermarktketen C1000. Hij volgt Joost Sliepenbeek op, die de afgelopen tien maanden de leiding had bij de Jumbo-dochter.

Winst blijven maken tijdens ombouw

Onkenhout krijgt als belangrijkste taak de formule winstgevend te houden terwijl een steeds groter aantal winkels wordt omgebouwd naar de Jumbo-formule. De nieuwe directievoorzitter klaarde eerder een soortgelijke klus bij Super de Boer. De wisseling aan de top bij C1000 wordt op 1 januari 2013 doorgevoerd.

 

Joost Sliepenbeek was als financieel topman nauw betrokken bij de overname van C1000 door Jumbo. Na het vertrek van directievoorzitter Tom Heidman nam hij tien maanden geleden het stokje over. Dit is volgens hem echter een goed moment om te vertrekken, zegt hij in een toelichting. "Nu de overname door Jumbo en de eerste fase van de integratie zijn afgerond en de gezamenlijke koers helder is, zie ik dit als een natuurlijk moment om de leiding van C1000 over te dragen."

 

De directie van Jumbo/C1000 bestaat nu uit topman Frits van Eerd, financieel topman Ton van Veen en Onkenhout. Van Eerd denkt met Onkenhout de juiste persoon voor de klus in huis te hebben: "Niels is als directeur integratie sinds het begin betrokken bij het integratieproces en kent beide bedrijven goed. Ik heb er veel vertrouwen in dat Niels samen met de C1000-directie de komende jaren zorg draagt voor een succesvol C1000."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Onlineverkoop FMCG verder in de lift

22/11/2017

Volgens nieuwe cijfers van Kantar Worldpanel groeien online boodschappen met 30%, terwijl de totale markt met slechts 1,3% vooruitgaat. E-commerce heeft nu een aandeel van 4,6% in FMCG. Tegen 2025 zal dat 10% zijn, goed voor 145 miljard euro.

Nestlé denkt aan overname Hain Celestial

22/11/2017

Nestlé zou interesse hebben in een overname van Hain Celestial, een Amerikaanse voedingsbedrijf dat zich richt op de productie van natuurlijke en vegetarische voeding. De waarde van het bedrijf wordt op ongeveer 3,5 miljard euro geschat.

Akkoord over arbeidsvoorwaarden bij Unox-fabriek

22/11/2017

De vakbonden, Unilever en Zwanenberg Food Group hebben een akkoord bereikt rond de arbeidsvoorwaarden voor het personeel van de Unox-fabriek in Oss. Unilever verkoopt die fabriek aan Zwanenberg en dat zorgde voor problemen.

Utrecht Centraal krijgt KitKat Chocolatory

21/11/2017

In het station Utrecht Centraal opent eind deze maand een KitKat Chocolatory. Dat is een winkel waar je de bekende snoepreep in heel wat verschillende vormen kan vinden. De pop-up is geopend tot 23 december.

Back to top