Niels Onkenhout nieuwe baas bij C1000 | RetailDetail

Niels Onkenhout nieuwe baas bij C1000

Niels Onkenhout nieuwe baas bij C1000
Niels Onkenhout is de nieuwe directievoorzitter van supermarktketen C1000. Hij volgt Joost Sliepenbeek op, die de afgelopen tien maanden de leiding had bij de Jumbo-dochter.

Winst blijven maken tijdens ombouw

Onkenhout krijgt als belangrijkste taak de formule winstgevend te houden terwijl een steeds groter aantal winkels wordt omgebouwd naar de Jumbo-formule. De nieuwe directievoorzitter klaarde eerder een soortgelijke klus bij Super de Boer. De wisseling aan de top bij C1000 wordt op 1 januari 2013 doorgevoerd.

 

Joost Sliepenbeek was als financieel topman nauw betrokken bij de overname van C1000 door Jumbo. Na het vertrek van directievoorzitter Tom Heidman nam hij tien maanden geleden het stokje over. Dit is volgens hem echter een goed moment om te vertrekken, zegt hij in een toelichting. "Nu de overname door Jumbo en de eerste fase van de integratie zijn afgerond en de gezamenlijke koers helder is, zie ik dit als een natuurlijk moment om de leiding van C1000 over te dragen."

 

De directie van Jumbo/C1000 bestaat nu uit topman Frits van Eerd, financieel topman Ton van Veen en Onkenhout. Van Eerd denkt met Onkenhout de juiste persoon voor de klus in huis te hebben: "Niels is als directeur integratie sinds het begin betrokken bij het integratieproces en kent beide bedrijven goed. Ik heb er veel vertrouwen in dat Niels samen met de C1000-directie de komende jaren zorg draagt voor een succesvol C1000."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.