Niels Onkenhout nieuwe baas bij C1000

Niels Onkenhout nieuwe baas bij C1000
Niels Onkenhout is de nieuwe directievoorzitter van supermarktketen C1000. Hij volgt Joost Sliepenbeek op, die de afgelopen tien maanden de leiding had bij de Jumbo-dochter.

Winst blijven maken tijdens ombouw

Onkenhout krijgt als belangrijkste taak de formule winstgevend te houden terwijl een steeds groter aantal winkels wordt omgebouwd naar de Jumbo-formule. De nieuwe directievoorzitter klaarde eerder een soortgelijke klus bij Super de Boer. De wisseling aan de top bij C1000 wordt op 1 januari 2013 doorgevoerd.

 

Joost Sliepenbeek was als financieel topman nauw betrokken bij de overname van C1000 door Jumbo. Na het vertrek van directievoorzitter Tom Heidman nam hij tien maanden geleden het stokje over. Dit is volgens hem echter een goed moment om te vertrekken, zegt hij in een toelichting. "Nu de overname door Jumbo en de eerste fase van de integratie zijn afgerond en de gezamenlijke koers helder is, zie ik dit als een natuurlijk moment om de leiding van C1000 over te dragen."

 

De directie van Jumbo/C1000 bestaat nu uit topman Frits van Eerd, financieel topman Ton van Veen en Onkenhout. Van Eerd denkt met Onkenhout de juiste persoon voor de klus in huis te hebben: "Niels is als directeur integratie sinds het begin betrokken bij het integratieproces en kent beide bedrijven goed. Ik heb er veel vertrouwen in dat Niels samen met de C1000-directie de komende jaren zorg draagt voor een succesvol C1000."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Valora neemt Backwerk over

20/09/2017

Het Zwitserse Valora neemt de Duitse bakkerijketen Backwerk over van investeerder EQT. De formule die in Nederland dertien vestigingen heeft, is actief in diverse Europese landen en wil nu verder uitbreiden.

Boni sluit eigen webshop

19/09/2017

Supermarktketen Boni heeft besloten om de eigen webshop stop te zetten. Boni had al sinds 2011 een eigen webshop, maar gaat het nu op een andere manier aanpakken. Online zal het (voorlopig) enkel nog via Picnic te vinden zijn.

Alpro schrapt Amerikaanse sojabonen

19/09/2017

Sojadrankenfabrikant Alpro koopt zijn sojabonen alleen nog bij producenten in Europa en Canada, om er zeker van te zijn dat ze niet genetisch gemodificeerd zijn. Bonen uit de VS komen er niet meer in, Nederland plukt mee de vruchten.

Back to top