Niels Onkenhout nieuwe baas bij C1000

Niels Onkenhout nieuwe baas bij C1000
Niels Onkenhout is de nieuwe directievoorzitter van supermarktketen C1000. Hij volgt Joost Sliepenbeek op, die de afgelopen tien maanden de leiding had bij de Jumbo-dochter.

Winst blijven maken tijdens ombouw

Onkenhout krijgt als belangrijkste taak de formule winstgevend te houden terwijl een steeds groter aantal winkels wordt omgebouwd naar de Jumbo-formule. De nieuwe directievoorzitter klaarde eerder een soortgelijke klus bij Super de Boer. De wisseling aan de top bij C1000 wordt op 1 januari 2013 doorgevoerd.

 

Joost Sliepenbeek was als financieel topman nauw betrokken bij de overname van C1000 door Jumbo. Na het vertrek van directievoorzitter Tom Heidman nam hij tien maanden geleden het stokje over. Dit is volgens hem echter een goed moment om te vertrekken, zegt hij in een toelichting. "Nu de overname door Jumbo en de eerste fase van de integratie zijn afgerond en de gezamenlijke koers helder is, zie ik dit als een natuurlijk moment om de leiding van C1000 over te dragen."

 

De directie van Jumbo/C1000 bestaat nu uit topman Frits van Eerd, financieel topman Ton van Veen en Onkenhout. Van Eerd denkt met Onkenhout de juiste persoon voor de klus in huis te hebben: "Niels is als directeur integratie sinds het begin betrokken bij het integratieproces en kent beide bedrijven goed. Ik heb er veel vertrouwen in dat Niels samen met de C1000-directie de komende jaren zorg draagt voor een succesvol C1000."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Jumbo en La Place omhelzen blurring en elkaar

19/01/2018

Broodjes van La Place in de Jumbo-supermarkt, een mini-supermarkt in de La Place-wegrestaurants… Jumbo en La Place geloven dat de traditionele supermarkt verdwijnt en plaats ruimt voor blurring. Ze zien ook nog heel wat uitbreidingsmogelijkheden.

Picnic nu ook beschikbaar in Rotterdam

18/01/2018

Online supermarkt Picnic levert voortaan ook in Rotterdam. De voorbije weken hadden al een kleine 10.000 geïnteresseerden zich aangemeld en Rotterdam is in een klap het grootste verzorgingsgebied voor de supermarkt.

Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Back to top