Nieuw concept voor Broodzaak in Utrecht | RetailDetail

Nieuw concept voor Broodzaak in Utrecht

Nieuw concept voor Broodzaak in Utrecht

De NS test op het station Utrecht Centraal een nieuw concept voor Broodzaak, dat het komende jaar op drie locaties zal worden uitgeprobeerd en daarna verder geëvalueerd.

Ook in Amersfoort en Den Bosch

De twee andere testwinkels worden eind september geopend in het station van Amersfoort en dat van 's-Hertogenbosch. Bij Broodzaak wil de NS ambachtelijk brood en verse koffie voor onderweg aan de man brengen.

 

"Alle producten worden zoveel mogelijk vers in de winkel bereid. Het desembrood wordt de hele dag door afgebakken in de winkel. De koffiebonen worden gemalen in een espressomachine en melk wordt met de hand opgeschuimd. Nieuw is dat het brood ook ongesneden kan worden meegenomen. Tot slot zijn versgeperste sappen en soepen aan het assortiment toegevoegd", zegt de NS aan Out-of-Home.

 

Naast het ambachtelijke brood is er ook veel aandacht naar duurzaamheid gegaan. Er wordt in de winkels gebruik gemaakt van ledverlichting en zelfs de outfits van de werknemers zijn gemaakt van stoffen die gemaakt worden met gerecycleerd materiaal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.