Nieuw distributiecentrum moet groei Picnic versnellen

Nieuw distributiecentrum moet groei Picnic versnellen

Online supermarkt Picnic zal volgend jaar een nieuw distributiecentrum bouwen, omdat het huidige al niet meer voldoet voor het aantal bestellingen.

Nieuw distributiecentrum

Momenteel wordt in het huidige distributiecentrum noodgedwongen een extra verdieping bijgebouwd, omdat het aantal klanten sneller groeit dan verwacht. Naar eigen zeggen heeft Picnic momenteel 14.000 klanten die al eens een bestelling heeft geplaatst bij de online supermarkt. 70 procent daarvan blijft ook echt klant na de eerste bestelling. Die zouden samen ongeveer 15 miljoen euro omzet genereren.

 

Picnic is sinds kort ook te vinden in Almere, wat ondertussen de zesde gemeente is waar de supermarkt is gelanceerd, na Amersfoort, Soest, Leusden, Utrecht en Maarssen. Binnen drie jaar wil het dat aantal opdrijven tot veertig of vijftig gemeenten.

 

Het bedrijf beseft wel dat het om meer klanten aan te trekken een nog beter aanbod moet leveren voor klanten die meer verwachten van hun supermarkt. “Albert Heijn-mensen hebben een hoger verwachtingspatroon dan klanten van Dirk van der Broek”, zegt medeoprichter Joris Beckers aan het FD. “Daar moeten we nog beter in worden. Wij hadden ook verwacht dat nieuwe klanten eerst veilig wat kruidenierswaren zouden bestellen, maar vanaf dag één wordt er bij ons meer vers besteld dan in de gewone supermarkt.”