Nieuw distributiecentrum moet groei Picnic versnellen

Nieuw distributiecentrum moet groei Picnic versnellen

Nieuw distributiecentrum moet groei Picnic versnellen

Online supermarkt Picnic zal volgend jaar een nieuw distributiecentrum bouwen, omdat het huidige al niet meer voldoet voor het aantal bestellingen.

Nieuw distributiecentrum

Momenteel wordt in het huidige distributiecentrum noodgedwongen een extra verdieping bijgebouwd, omdat het aantal klanten sneller groeit dan verwacht. Naar eigen zeggen heeft Picnic momenteel 14.000 klanten die al eens een bestelling heeft geplaatst bij de online supermarkt. 70 procent daarvan blijft ook echt klant na de eerste bestelling. Die zouden samen ongeveer 15 miljoen euro omzet genereren.

 

Picnic is sinds kort ook te vinden in Almere, wat ondertussen de zesde gemeente is waar de supermarkt is gelanceerd, na Amersfoort, Soest, Leusden, Utrecht en Maarssen. Binnen drie jaar wil het dat aantal opdrijven tot veertig of vijftig gemeenten.

 

Het bedrijf beseft wel dat het om meer klanten aan te trekken een nog beter aanbod moet leveren voor klanten die meer verwachten van hun supermarkt. “Albert Heijn-mensen hebben een hoger verwachtingspatroon dan klanten van Dirk van der Broek”, zegt medeoprichter Joris Beckers aan het FD. “Daar moeten we nog beter in worden. Wij hadden ook verwacht dat nieuwe klanten eerst veilig wat kruidenierswaren zouden bestellen, maar vanaf dag één wordt er bij ons meer vers besteld dan in de gewone supermarkt.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Delhaize-café siert hoofdkantoor Ahold Delhaize

16/07/2018

Sinds kort is het merk Delhaize sterker aanwezig op het hoofdkantoor van Ahold Delhaize in Zaandam: de retailer opende er een café dat versierd is met stukken uit de rijke geschiedenis van De Leeuw.