Nieuw distributiecentrum moet groei Picnic versnellen

Nieuw distributiecentrum moet groei Picnic versnellen

Nieuw distributiecentrum moet groei Picnic versnellen

Online supermarkt Picnic zal volgend jaar een nieuw distributiecentrum bouwen, omdat het huidige al niet meer voldoet voor het aantal bestellingen.

Nieuw distributiecentrum

Momenteel wordt in het huidige distributiecentrum noodgedwongen een extra verdieping bijgebouwd, omdat het aantal klanten sneller groeit dan verwacht. Naar eigen zeggen heeft Picnic momenteel 14.000 klanten die al eens een bestelling heeft geplaatst bij de online supermarkt. 70 procent daarvan blijft ook echt klant na de eerste bestelling. Die zouden samen ongeveer 15 miljoen euro omzet genereren.

 

Picnic is sinds kort ook te vinden in Almere, wat ondertussen de zesde gemeente is waar de supermarkt is gelanceerd, na Amersfoort, Soest, Leusden, Utrecht en Maarssen. Binnen drie jaar wil het dat aantal opdrijven tot veertig of vijftig gemeenten.

 

Het bedrijf beseft wel dat het om meer klanten aan te trekken een nog beter aanbod moet leveren voor klanten die meer verwachten van hun supermarkt. “Albert Heijn-mensen hebben een hoger verwachtingspatroon dan klanten van Dirk van der Broek”, zegt medeoprichter Joris Beckers aan het FD. “Daar moeten we nog beter in worden. Wij hadden ook verwacht dat nieuwe klanten eerst veilig wat kruidenierswaren zouden bestellen, maar vanaf dag één wordt er bij ons meer vers besteld dan in de gewone supermarkt.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Jumbo opent zijn vierde Jumbo Foodmarkt

17/05/2018

Vijf jaar na de opening van de allereerste Jumbo Foodmarkt (in Breda), heeft Jumbo in de Utrechtse wijk Leidsche Rijn zijn vierde foodmarkt geopend. Het is meteen de grootste supermarkt van de regio Utrecht.