Nieuw hoofdkantoor voor Le Pain Quotidien in Brussel | RetailDetail

Nieuw hoofdkantoor voor Le Pain Quotidien in Brussel

Nieuw hoofdkantoor voor Le Pain Quotidien in Brussel

Restaurantketen Le Pain Quotidien gaat in Brussel een nieuw Europees hoofdkantoor openen. Daarnaast komt er ook een nieuw restaurant op de site van Tour & Taxis, dat een soort flagshipstore moet worden voor de keten.

 

32 nieuwe restaurants

Momenteel bevindt het hoofdkantoor van Le Pain Quotidien zich in New York en dat kantoor zal ook geopend blijven. Het zal echter enkel nog de activiteiten op het hele Amerikaanse continent aansturen. Het hoofdkantoor in Brussel wordt verantwoordelijk voor de restaurants in het Midden-Oosten en Europa.

 

Daarnaast komt er in Tour & Taxis ook een opleidingscentrum en een nieuw restaurant van de restaurantketen. De investering voor dat restaurant schommelt rond 400.000 euro en het filiaal moet dit najaar de deuren openen. Het opleidingscentrum zal opleidingen organiseren voor alle Belgische medewerkers en voor alle franchisenemers wereldwijd.

 

Le Pain Quotidien opende in 2016 29 nieuwe restaurants en gaat ook in 2017 verder met de expansie. Dit jaar zullen er 32 nieuwe restaurants geopend worden, waarvan 12 in Latijns-Amerika.

 

Volgend jaar wordt er werk gemaakt van Azië, waar de keten al actief is in India en Japan en een franchisevestiging heeft in Hongkong. “Die gaan we terugkopen, want we willen van Hongkong ons Aziatisch hoofdkwartier maken, om van daaruit Singapore en China te veroveren”, zegt Vincent Herbert, CEO van Le Pain Quotidien.

 

Groei in België

Vorig jaar haalde de keten een omzet van 367 miljoen dollar (344 miljoen euro) en een winst van 30 miljoen dollar (28 miljoen euro). Dit jaar mikt het op een omzet van 410 miljoen dollar (384 miljoen euro).

 

Een groot deel van die groei is te danken aan betere cijfers in België. Vorig jaar steeg de omzet in het thuisland met 20 procent en ook de rendabiliteit ging er met een kwart op vooruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.