Nieuw management Kraft Heinz krijgt vorm | RetailDetail

Nieuw management Kraft Heinz krijgt vorm

Nieuw management Kraft Heinz krijgt vorm

Na de fusie van foodgiganten Kraft Foods en Heinz zijn de namen voor het nieuwe management vrijgegeven: dat zal gedomineerd worden door mensen van Heinz, met acht van de tien zitjes.

Dagelijkse leiding in handen Heinz

De nieuwe CEO wordt Bernardo Hees, die momenteel diezelfde functie vervult bij Heinz. Ook de nieuwe CFO, Paulo Basilio, komt van Heinz. Acht voormalige leden van het management van Kraft Foods, waaronder CFO James Kehoe, zullen het bedrijf voor het einde van het jaar verlaten; enkel Jim Savina en George Zoghbi van Kraft Foods zullen in het nieuwe management zetelen. Ook de raad van bestuur zal licht in de kant van Heinz kantelen, met zes leden voor het ketchupbedrijf en vijf voor Kraft Foods.

 

Op 1 juli moeten de aandeelhouders stemmen over de nakende fusie. Bij die fusie krijgen Berkshire en 3G Capital, die samen Heinz kochten in 2013, 51 procent van de aandelen plus de dagelijkse leiding in handen. De overige aandelen gaan naar Kraft. Naar alle verwachting zal er daarna flink bespaard worden op de kosten, wat eerder al gebeurde bij Heinz. Dat bedrijf zag zijn winst in het eerste kwartaal met 41 procent stijgen, ondanks een lagere omzet.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.