Nieuw management Kraft Heinz krijgt vorm | RetailDetail

Nieuw management Kraft Heinz krijgt vorm

Nieuw management Kraft Heinz krijgt vorm

Na de fusie van foodgiganten Kraft Foods en Heinz zijn de namen voor het nieuwe management vrijgegeven: dat zal gedomineerd worden door mensen van Heinz, met acht van de tien zitjes.

Dagelijkse leiding in handen Heinz

De nieuwe CEO wordt Bernardo Hees, die momenteel diezelfde functie vervult bij Heinz. Ook de nieuwe CFO, Paulo Basilio, komt van Heinz. Acht voormalige leden van het management van Kraft Foods, waaronder CFO James Kehoe, zullen het bedrijf voor het einde van het jaar verlaten; enkel Jim Savina en George Zoghbi van Kraft Foods zullen in het nieuwe management zetelen. Ook de raad van bestuur zal licht in de kant van Heinz kantelen, met zes leden voor het ketchupbedrijf en vijf voor Kraft Foods.

 

Op 1 juli moeten de aandeelhouders stemmen over de nakende fusie. Bij die fusie krijgen Berkshire en 3G Capital, die samen Heinz kochten in 2013, 51 procent van de aandelen plus de dagelijkse leiding in handen. De overige aandelen gaan naar Kraft. Naar alle verwachting zal er daarna flink bespaard worden op de kosten, wat eerder al gebeurde bij Heinz. Dat bedrijf zag zijn winst in het eerste kwartaal met 41 procent stijgen, ondanks een lagere omzet.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Illy wordt opgevrijd door Douwe Egberts en Nestlé

18/07/2018

Er komt voorlopig geen einde aan de consolidatiebewegingen in de koffiesector. Zowel JAB als Nestlé tonen interesse in het Italiaanse Illycaffè, maar het is niet zeker of de familie het bedrijf wil verkopen.

Kweekvlees tegen 2021 in de winkel?

18/07/2018

De commercialisering van laboratoriumvlees komt een stap dichterbij. Pionier Mosa Meat heeft 7,5 miljoen euro opgehaald voor de bouw van een fabriek die binnen drie jaar een betaalbaar product op de markt zal brengen.

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.