Nieuwe AD Delhaize in Opwijk beëindigt bizarre 'stoelendans'

Nieuwe AD Delhaize in Opwijk beëindigt bizarre 'stoelendans'

Nieuwe AD Delhaize in Opwijk beëindigt bizarre 'stoelendans'
© Delhaize

Vandaag opent in Opwijk een fonkelnieuwe AD Delhaize de deuren. Daarmee komt een einde aan een wat bizarre ‘stoelendans’ die begon met de sluiting van de Red Market, nog geen kilometer verderop.

Een van ’s lands modernste

De nieuwe AD Delhaize is gevestigd aan de Dendermondsesteenweg in Nijverseel (Opwijk), op de site van de vroegere stoffenzaak Nostex, en is 1.450 m² groot. Volgens Delhaize-woordvoerder Roel Dekelver is het één van de modernste winkels in het land. Zo denkt ook uitbater Dieter Debaveye erover: “We beschikken over 180 meter gekoelde toonbanken”, zegt hij in Het Nieuwsblad. “Daarnaast bieden we duizenden soorten producten aan en prijzen we onze waren met digitale schermen aan. We hebben een eigen patisserie en slagerij met allerlei broden en bereide maaltijden.”

 

De nieuwe winkel is eigendom van de familie Debaveye, die al jaren de AD Delhaize-vestiging in het naburige Lebbeke uitbaat. Die familie nam in november vorig jaar ‑ de werken aan de nieuwe AD Delhaize waren toen net begonnen ‑ de Red Market over toen Delhaize dat winkelconcept ten grave droeg. Die winkel aan de Vilvoordsesteenweg in Droeshout bevond zich op nog geen kilometer van de nieuwbouwvestiging.

 

De omvorming van die Red Market tot een AD Delhaize was “een tussenstap”, zo zegt Dieter Debaveye in Het Laatste Nieuws. “De winkel gaat nu dicht. Zeven voormalige werknemers van die winkel gaan nu hier  aan de slag, terwijl we ook vijf mensen uit Lebbeke overhevelen. Daarnaast hebben we ook 14 nieuwe arbeidsplaatsen gecreëerd. In totaal zullen hier 26 mensen werken.” Wat er nu met het winkelpand op de hoek van de Vilvoordsesteenweg en de N47 gaat gebeuren, is vooralsnog onduidelijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dank zij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar opnieuw z’n marktaandeel licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Betalen met Appie bij Albert Heijn

15/06/2018

In Haarlem en Utrecht kunnen shoppers deze zomer bij Albert Heijn betalen met hun Appie-app.  De komende drie maanden voert de keten er een test met kassaloos shoppen, waarbij klanten met de app boodschappen scannen en betalen.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Nieuw etiket Albert Heijn toont toegevoegde suikers

11/06/2018

Albert Heijn wil transparanter communiceren over de voedingswaarde van zijn huismerken: een nieuw etiket biedt meer informatie. Bovendien start de retailer een suikercampagne en haalt een miljard suikerklontjes uit zijn producten.  

Bavaria wordt Swinkels Family Brewers

11/06/2018

Brouwerijgroep Bavaria (bekend van bieren als Bavaria, Swinckels, Palm en Rodenbach) kiest voor "een nieuwe naam die beter past bij de grote verscheidenheid aan merken die ze produceert": de groep neemt de naam van de eigenaarsfamilie, Swinkels, aan.